رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، توجه به بسته خدمت بیماری های غیر واگیر، ریسك فاكتورها و مولفه های اجتماعی سلامت را در پایلوت مدیریت سلامت شهر ضروری دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دکتر محمد باقر لاریجانی که در نشست شورای راهبردی سلامت شهری سخن می گفت با بیان این مطلب اظهار داشت: نحوه ارایه خدمت در تهران از جمله نبود نظام ارجاع مشكلات زیادی دارد و باید مدل روشنی برای ارایه خدمات سازمان دهی كرد.
وی افزود: در پایلوت طرح مدیریت سلامت شهری به مولفه های سلامت توجه شده و این نمونه بزرگتری از روشی است كه در شهرستان ها اجرا می شود.
وی با اشاره به تكمیل طرح گسترش شبكه های بهداشتی درمانی دانشگاه گفت: در 25 سال بعد از انقلاب 30 درصد از جمعیت تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار داشت كه در 4 سال گذشته از طریق برون سپاری مراكز بهداشتی و درمانی 100 درصد پوشش جمعیتی تكمیل شد.
لاریجانی ادامه داد: با وجود این كه 70 درصد این مراكز خصوصی است اما كلیه خدمات بهداشت درمانی به صورت دولتی ارایه می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان این كه با بودجه های دولتی سال ها طول می كشید كه این طرح تكمیل شود تصریح كرد: در این شبكه ها بسیاری از دانش آموختگان پزشكی و غیرپزشكی نیز مشغول به كار هستند.
دكتر لاریجانی ضمن تاكید بر توجه به بسته های خدمت در این طرح گفت: آنچه را كه نیاز داریم  توسعه دهیم این است كه در شبكه ها خدمات جدیدی را (از جمله بیماری های غیرواگیر، ریسك فاكتورها و مولفه های اجتماعی سلامت) تعریف كنیم.
وی با بیان این كه در صورت اجرای این مدل حتی می توانیم آن را در شبكه كلی كشور نیز به اجرا درآوریم، افزود: اگر این طرح مورد موافقت قرار گیرد با كمك شهرداری می توانیم روند آن را تسریع كنیم.
وی با اشاره به تصویب شاخص مولفه های اجتماعی سلامت در شورای عالی سلامت افزود:  پس از تكمیل مراحل تصویب شاخص ها به زودی ابلاغ می شود.
گفتنی است این جلسه با حضور دكتر لاریجانی رییس دانشگاه، دكتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، دكتر مصداقی نیا معاون بهداشتی وزارت بهداشت، مهندس جعفری شهردار منطقه 9، دكتر مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشكی و عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس و  جمعی از اعضای شورای راهبردی سلامت شهر در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha