اگر بپذیریم اعتیاد یك بیماری است، ترك اعتیاد درمان محسوب می‌شود و متولی درمان طبق قانون وزارت بهداشت است.

كمپ‌های ترك اعتیاد بهزیستی و وزارت كشور زیر نظر پزشك نیستند
سلامت نیوز: دبیر انجمن روانپزشكان ایران گفت: تعداد زیادی از كمپ‌های ترك اعتیاد زیر نظر بهزیستی و وزارت كشور خودشان می‌گویند به هیچ عنوان زیر نظر پزشك نیستند و كار درمانی نمی‌كنند.

پرویز مظاهری در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: اگر بپذیریم اعتیاد یك بیماری است، ترك اعتیاد درمان محسوب می‌شود و متولی درمان طبق قانون وزارت بهداشت است.

وی افزود: بر همین‌اساس باید مجوز مراكز درمانی ترك اعتیاد و سم‌زدایی توسط وزارت بهداشت داده شود كه متاسفانه وزارت بهداشت چند سال پیش قسمتی از این وظیفه را به بهزیستی محول كرد و الان می‌توان گفت كه در اكثر قریب‌ به اتفاق كمپ‌هایی كه با مجوز بهزیستی و وزارت كشور فعالیت می‌كنند، درمان صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینكه وزارت كشور هیچ نقش و مسئولیتی در درمان ندارد تصریح كرد: متأسفانه اگر به تعداد زیادی از این كمپ‌ها كه تحت نظر وزارت كشور و بهزیستی است تماس بگیریم می‌گویند به هیچ عنوان كمپ ما زیر نظر پزشك نیست و كار درمانی نمی‌كنیم.

مظاهری تصریح كرد: برخی از این كمپ‌ها نیز چون غیرعلمی هستند به روش‌های قرون وسطایی مانند بستن معتاد و آب پاشیدن اقدام به ترك اعتیاد معتادان می‌كنند و علت استقبال خانواده‌ها از این كمپ‌ها هزینه نسبتاً پایین آنهاست.

وی افزود: مهمترین عارضه این كار بی‌اعتمادی معتادان و خانواده‌های آنان و ناامیدی از درمان است چرا كه بیشتر آنها می‌گویند فرزند خود را برای درمان به چند كمپ بردیم اما درمان نشد. بنابراین مسئولیت صدور مجوز و نظارت بر كمپ‌ها را باید به وزرات بهداشت سپرد تا هم كار علمی انجام شود و هم مردم نسبت به درمان اعتیاد نا امید نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha