در پی حذف استخدام پرستاران در برنامه توسعه پنجم سازمان نظام پرستاری بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز مسئولان ذیربط مسائل مدیریتی كشور بایستی برای این شغل یك باب جداگانه و تازه‌ای باز كنند. مسئله‌ی استخدام، مسئله‌ی آموزش درحین خدمت، استراحت دادن به قشر پرستار، موضوعاتی است كه در ماهیت كار پرستاری اثر می‌گذارد.
 
                                                                     از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال 1383
 
بسمه‌تعالی
 
جامعه پرستاری مبهوت از رأی مخالف نماینده دولت و اكثریت مجلس
 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
 
در كمال بهت و حیرت ‌امروز یكشنبه 16/8/89 جامعه پرستاری كشور شاهد مخالفتی عجیب و باورنكردنی نماینده دولت و عدم همراهی اكثریت نمایندگان مجلس برای استخدام نیروهای بهداشتی، درمانی و به خصوص پرستاران در برنامه پنجم توسعه بودند و این در حالی بود كه مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و اكثر صاحبنظران كمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت استخدام پرستاران برای رفع مشكلات فعلی سیستم بهداشتی درمانی كشور و ارتقاء خدمات درمانی به مردم شریف ایران كه ولی‌نعمتان همه ما هستند تأكیدداشته‌اند.
واگذاری تصمیم استخدام پرستاران به دولت و وزارت بهداشت در حالی است كه بیش از 6ماه از دستور رئیس محترم جمهور برای استخدام پرستاران می‌گذرد و همواره مسئولین دولت از جمله معاونت منابع انسانی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری و شخص وزیر محترم بهداشت بر عدم وجود مجوز و لزوم تصویب قانون درمجلس تأكید داشته‌اند و پرستاران شش ماه در انتظار تصمیم امروز مجلس بوده‌اند.
سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده قانونی پرستاران تحت فشار شدید این جامعه برای پی‌گیری موضوع بوده و همواره سعی نموده است از طرق قانونی و با همدلی‌ كامل دولت و مجلس این مسئله را حل نماید ولی در این لحظه هیچ جواب قانع‌كننده‌ای برای جامعه بزرگ 160 هزار نفری پرستاران ندارد.
لذا سازمان در این بیانیه از ریاست محترم جمهور و ریاست محترم مجلس برای بازنگری در این تصمیم درخواست عاجل دارد.
همچنین ضمن احترام به كلیه قوانین كشوری و فقط در چهارچوب پیگیری‌های صنفی و در جهت دفاع از حقوق مردم شورای‌عالی سازمان ضمن برگزاری جلسه‌ای اضطراری در اسرع وقت به نمایندگی از پرستاران در رابطه با مسائل جاری تصمیم‌گیری خواهد نمود.
همچنین این سازمان درخواست دیدار فوری با رئیس محترم جمهوری را برای بررسی مسائل دارد.
 
                                                                                                       
                                                                  سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha