یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

محققان آمریکایی موفق به کشف مکانیسم تازه‌ای شده‌اند که باعث می‌شوند سلول‌های سرطانی خودشان را نابود کنند. این روش در درمان اشکال تهاجمی سرطان از جمله سرطان لوزالمعده موثر است.

سلول‌های سرطانی خودشان را نابود می‌کنند

سلامت نیوز:محققان آمریکایی موفق به کشف مکانیسم تازه‌ای شده‌اند که باعث می‌شوند سلول‌های سرطانی خودشان را نابود کنند. این روش در درمان اشکال تهاجمی سرطان از جمله سرطان لوزالمعده موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در این روش با تغییر یک پروتئین خاص در بافت سرطانی، سلول های سرطانی به‌جای گسترش در بدن، از بین می‌روند و برخلاف روش های درمانی مشابه، کوچکترین تغییری در سلول‌های سالم بوجود نمی‌آید.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،در این مطالعه محققان روی پروتئینی تمرکز کرده‌اند که در ساختار و ثبات بخشی از سلول به نام spindle تاثیر می‌گذارد. این بخش مسئول سازماندهی مواد ژنتیکی در تقسیم سلولی است.
مطالعات نشان می‌دهد در سلول‌های سرطانی ترکیباتی وجود دارد که سبب توقف فرآیند تقسیم سلولی می‌شود. این ترکیبات از مشتقات ماده‌ای به نام فنانتریدین شیمیایی هستند. به طور کلی تقسیم سلول های سرطانی خارج از کنترل است ولی به کمک این پروتئین جدید می‌توان از تقسیم سلول‌های سرطانی و گسترش آنان در بدن جلوگیری کرد.
نتایج این تحقیقات در سرکوب سلول های سرطانی سینه، ریه، تخمدان، روده بزرگ، لوزالمعده، خون و مغز مثبت گزارش شده است.نتایج این تحقیقات در نشریه Oncotarget منتشر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha