كوركورمین در زردچوبه، گیاهی كه هزاران سال است چینی‌ها از آن برای داروهای سنتی استفاده می‌كنند، وجود دارد.

«كوركورمین» موجود در ادویه‌ها، آسیب‌های كبدی را درمان می‌كند
سلامت نیوز: به گفته‌ دانشمندان دانشگاه سنت لوئیس، «كوركورمین» یك ماده شیمیایی كه باعث تندی ادویه كاری می‌شود، آسیب‌های كبدی ناشی از فرم پیش‌رفته یك وضعیت به‌ نام بیماری كبد چرب را درمان و نیز از آن جلوگیری می‌كند.

به گزارش ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، كوركورمین در زردچوبه، گیاهی كه هزاران سال است چینی‌ها از آن برای داروهای سنتی استفاده می‌كنند، وجود دارد.

تحقیقات جدید دانشگاه سنت لوئیس قدرت این ماده شیمیایی را در مقابله با بیماری بسیار رایج كبد چرب موسوم به «استئاتوهپاتیت غیرالكلی» (NASH) مورد توجه قرار داده است.

NASH كه با چاقی و اضافه وزن مرتبط است، 3 تا 4 درصد بزرگسالان ایالات متحده را مبتلا ساخته و می‌تواند به نوعی اختلال كبدی به نام فیبروز و احتمالا سیروز، سرطان كبد و بعد مرگ منجر شود.

مقادیر زیاد لپتین، گلوكز و انسولین خون عمدتا در بیماران مبتلا به اضافه وزن و دیابت نوع دو مشاهده می‌شود كه ممكن است به فیبروز كبدی مرتبط با NASH ربط داشته باشد.

لپتین نقش مهمی در پیشرفت فیبروز كبدی ایفا می‌كند. دانشمندان در طی این تحقیقات دریافتند كه كوركورمین تاثیرات لپتین بر فعال‌سازی سلول‌های كبدی را رفع می‌كند.

این تحقیقات می‌تواند پیشرفت جدیدی در درمان بیماری كبدی و بیماری‌های مرتبط با آن باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha