مدیرکل دفترمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت، گفت: در حال حاضر در جهان ۲۰۰ میلیون مبتلا به افسردگی هستند.

۲۰۰میلیون نفر مبتلا به افسردگی درجهان/با انگ افسردگی مبارزه کنیم

سلامت نیوز:مدیرکل دفترمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت، گفت: در حال حاضر در جهان ۲۰۰ میلیون مبتلا به افسردگی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، متن پیام محمود فکری، مدیرکل دفترمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به شرح زیر است:

افسردگی یک بیماری ناتوان کننده است که در آن افراد مبتلا از احساس غمگینی طاقت فرسا رنج برده، علاقه شان را به فعالیت هایی که قبلاً از آن لذت می برده اند از دست داده و انجام فعالیت های روزانه برایشان سخت می شود در حال حاضر در جهان ۳۰۰میلیون نفر مبتلا به افسردگی هستند. این بیماری می تواند هرکسی را تحت تأثیر قرار دهد، اما افرادی که متاثر از بحران های انسانی و یا جنگ ها بوده اند و یا تحت تاثیر نیروی قهریه آواره شده اند آسیب پذیرتر می باشند.

با وجود اینکه درمان های موثر در دسترس می باشند، انگ پیرامون بیماری ممکن است همچنان مانع از مراجعه بیماران برای درمان شود. همگان در کمک به بیماران مبتلا به افسردگی برای دریافت درمان و مراقبت های درمانی آن طور که شایسته شان است نقش دارند.

- دولت ها می توانند خدمات سلامت روان را بهبود بخشند

- خانواده ها و گروه های مردم نهاد می توانند سطح آگاهی جامعه را در این زمینه بالا ببرند

- افراد (مبتلا) می توانند درخواست کمک نمایند و کمک های درمانی دریافت کنند و همچنین در مورد احساساتشان با دیگران صحبت کنند

در این روز جهانی سلامت، ما می توانیم در مورد افسردگی کاری انجام دهیم. بیایید با انگ بیماری مبارزه کنیم و دیگران را به صحبت کردن بی پرده (در مورد افسردگی) دعوت کنیم.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha