برای پیشگیری از گاز گرفتگی با مونوكسید كربن، توصیه می‌شود از وسایل گازسوز استاندارد استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت دكتر صفیه آشوری مقدم، مسئول آموزش مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا، با تأكید بر استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، از مردم خواست تا از نصب این قبیل از وسایل، توسط افراد غیرمتخصص خودداری و از گذاشتن برخی از وسایل گازسوز در مكان‌هایی از قبیل حمام و اتاق‌های سربسته جلوگیری كنند.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از گازگرفتگی با منوكسیدكربن از خوب كاركردن آبگرمكن، بخاری‌های گازی و نفتی مطمئن شده و برای گرم كردن فضا از آوردن ذغال به داخل منزل و محیط‌های بسته خودداری شود.
به گفته دكتر آشوری مقدم، كنترل و انسداد منافذ مسیر دودكش قبل از راه‌اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت به شمار می‌رود و دقت و توجه به داغ بودن دودكش نیز، بهترین آزمایش سلامت دودكش است.
وی با اشاره به این كه داشتن كلاهك مخصوص برای دودكش در پشت بام‌ها، برای جلوگیری از عدم بروز خاموشی بخاری و به دنبال آن انتشار گاز CO، اهمیت بالایی دارد، افزود: كلاهك دودكش‌ها باید مناسب باشد و حداقل یك متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته و دارای كلاهك مخصوص (به شكل H) باشد.
مسئول آموزش مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی تصریح كرد: رنگ شعله بخاری و وسایل پخت و پز باید آبی باشد و چنانچه رنگ شعله قرمز، زرد یا نارنجی باشد، حتماً نقص از سوخت‌رسانی و كمبود اكسیژن در محیط است كه سریعاً باید نسبت به رفع مشكل و تعمیر وسیله گرمایی اقدام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha