مدیر گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایجاد رشته عصب زبان شناسی آزمایشگاهی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان خارجی برای نخستین‌بار در دنیا به همت دانشکده توانبخشی در ایران خبر داد.

ایجاد رشته آزمایشگاهی"عصب زبان‌شناسی بالینی" برای نخستین‌بار در دنیا

سلامت نیوز:  مدیر گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایجاد رشته عصب زبان شناسی آزمایشگاهی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان خارجی برای نخستین‌بار در دنیا به همت دانشکده توانبخشی در ایران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،احمدرضا خاتون آبادی درباره ایجاد رشته آزمایشگاهی"عصب زبان‌شناسی بالینی" برای نخستین‌بار در دنیا
اظهار داشت: در روزهای پایانی سال 95 کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی  در وزارت بهداشت با نخستین برنامه پیشنهادی دانشکده توانبخشی برای ایجاد رشته جدید آموزشی در مقطع  کارشناسی ارشد موافقت کرد.

مدیر گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی تهران در ادامه افزود: بر این اساس برنامه آموزشی کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان خارجی با عنوان " Clinical and Experimental Neurolinguistics"  که معادل فارسی آن  "عصب زبان شناسی آزمایشگاهی بالینی"  است برای نخستین‌بار در دنیا اجرا خواهد شد.

مدیر گروه گفتار درمانی  دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران  اعلام اینکه رشته عصب زبان شناسی آزمایشگاهی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان خارجی در این دانشکده خبر داد و افزود: این رشته ویژه دانشجویان خارجی طراحی شده، این رشته دانشگاهی ابتکار گروه گفتار درمانی این دانشکده است و برای نخستین‌بار در دنیا اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: برای طراحی و تعریف این رشته دانشگاهی، گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی بیش از 6 ماه به‌طور مداوم مطالعات مختلفی را انجام داده و با بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی و اساتید برجسته بین‌المللی در حوزه‌های روان‌شناسی، زبان‌شناسی، علوم اعصاب  و گفتار درمانی مشورت و نظرات آنان را گردآوری کرد.

خاتون‌آبادی تصریح کرد: گروه زبان‌شناسی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران نیز ضمن بررسی کوریکولوم آموزشی این رشته، نظر مساعد خود را اعلام کرده است. هدف این رشته مطالعات بین زبانی، ارتباط زبانی و آزمایشگاهی کردن یافته‌های موجود برای بهبود روند درمان اختلالات گفتار و زبان است.

مدیر گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی تهران خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجویان خارجی "عصب زبان شناسی آزمایشگاهی بالینی" از اول مهر سال 96 در این دانشکده آغاز می‌شود و اساتید علوم اعصاب و زبان‌شناسی به گروه گفتاردرمانی برای تدریس کمک خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمانه قاسم پور ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    0 0
    با عرض سلام اینجانب دارای مدرک کارشناسی ارشد زبانشناسی از هندوستان هستم و بسیار علاقمند به تحقیق و ادامه تحصیل در شاخه گفتار درمانی و زبانشناسی بالینی میباشم..سپاسگزار خواهم بود اگر اطلاعات بیشتری در مورد تصمیمات نهایی شما در خصوص این رشته داشته باشم.