عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: وسواس بیش از حد در پاكیزگی،مصرف غذاهای آماده و فست فودها و نیز نگهداری طولانی مدت گوشت و مواد غذایی شمار بیماران مبتلا به بیماری روده را چند برابر كرده است .

به گزارش سلامت نیوز دكتر همایون واحدی در نشست خبری دهمین كنگره بین المللی بیماری‌های دستگاه گوارش ایران كه در بیمارستان میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود:بیماری‌های التهابی روده از جمله كرون و كولیت استرلوز طی 30 سال گذشته در كشور افزایش یافته به طوری كه میزان بروز این بیماری‌ها چند برابر شده است
وی با اشاره به نقش مصرف غذاهای آماده و فست فودها در بروز بیماریهای التهاب روده خاطرنشان كرد :رژیم غذایی نامناسب رایج بین خانواده ها و همچنین وسواس بیش از حد در پاكیزگی برخی افراد احتمال ابتلاء به بیماری‌های التهابی روده را افزایش می‌دهد.
واحدی اظهار داشت :علت دیگر ابتلاء به این بیماری نگهداری گوشت و مواد غذایی به مدت یك و یا چند ماه در یخچال است و با وجود دمای مناسب دو و یا سه درجه برای نگهداری گوشت و مواد غذایی ، با این حال برخی میكروب‌ها در آن رشد می‌كنند.
این فوق تخصص گوارش افزود: كشیدن سیگار و مصرف قرص ضد بارداری نیز در ایجاد این بیماری دخالت دارد و باید توجه داشت كه بیماری كولون و بیماری كولیت استرلوز در سنین نوجوانی بروز می كند كه در هر فردی علایم متفاوتی است .
وی افزود: علائم ابتلا به بیماری كولیت (التهاب روده زخمی )كه از دهان تا مقعد را در بر می گیرد به صورت اسهال خونی، درد و یا انسداد شكم است اما در بیماری كولون تب و كاهش وزن دیده می‌شود.
واحدی خاطرنشان كرد :مهم این است كه بیمار توجیه شود كه این بیماری‌ها تا آخر عمر باقی می مانند و بنابراین بیماران نباید به هیچ وجه داروهای خود را قطع كنند.
وی گفت :در این كنگره آموزش روش های درمان این بیماری به تمامی پزشكان سراسر كشور به عنوان رسالت مهم است كه اطلاع یاد در خصوص اطلاع رسانی كرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha