مركز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا از افزایش غلظت آلاینده های هوای تهران خبر داد و به مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی ، سالمندان و كودكان توصیه كرد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را كاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز  از مركز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز بر میزان غلظت آلاینده های منواكسید اكسید كربن ، دی اكسید نیتروژن، ذرات معلق كمتر از ده میكرون و ذرات معلق كمتر از دو و نیم میكرون نسبت به روز گذشته افزوده شده است.
بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده های ازن و دی اكسید گوگرد كاسته شده است.
این گزارش نشان می دهد میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق كمتر از دو و نیم میكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كیفیت هوا به لحاظ آلاینده مذكور در شرایط ناسالم است.
گزارش هواشناسی حاكی از آسمانی صاف در پاره ای نقاط غبارآلود است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص كیفیت هوا همچنان در شرایط ناسالم باقی بماند.
اثرات بهداشتی فراتر از حد مجاز بودن آلاینده ها ذرات معلق كمتر از دو نیم میكرون به این شرح است كه افزایش احتمالی علایم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی، ریوی و افراد مسن را در پی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha