سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مخالفت این کمیسیون با سه طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این سه طرح در صورت اصرار متقاضیان در صحن علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

کمیسیون بهداشت تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت را رد کرد

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مخالفت این کمیسیون با سه طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این سه طرح در صورت اصرار متقاضیان در صحن علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، دکتر محمد نعیم امینی فرد در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌در این جلسه درباره سه طرح تفحص از وزارت بهداشت بحث و بررسی صورت گرفت. این طرح ها شامل تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت ، نحوه اجرای طرح نظام سلامت و عملکرد سازمان غذا و دارو است.

وی افزود: بعد از بررسی های صورت گرفته و مجموع جلسات متعدد برگزار شده در نهایت اعضای کمیسیون بهداشت به این تفحص رای مخالف دادند، بدان معنا که ضرورتی به تفحص وجود ندارد. البته اگر متقاضیان اصرار به مطرح شدن تقاضای خود در صحن علنی داشته باشند این سه طرح برای تصمیم گیری نهایی در مجلس نیز مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با یادآوری جلسات این کمیسیون برای بررسی تفحص از وزارت بهداشت گفت: ‌بعد از اینکه سه تقاضا به کمیسیون ارسال شد با توافق صورت گرفته بین هیأت رئیسه مجلس، کمیسیون و طراحان، مقرر شد به دلیل پیوستگی موضوع سه طرح تفحص در یک قالب تجمیع شود بر همین اساس جلساتی با طراحان، وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون برگزار شد.

دکتر امینی فرد افزود: در آخرین جلسه کمیسیون بهداشت در سال گذشته نیز درباره اعمال ماده 236 در این طرح نیز رای گیری صورت گرفت که اعضا به آن رای مخالف دادند این ماده بدان معنا است که بعد از تصویب تفحص در مجلس موضوع به قوه قضاییه ارجاع شود. البته در جلسه امروز نیز در رای کمیسیون تشکیک ایجاد شد. بنابراین مجددا رای گیری انجام شد و بازهم اعضای کمیسیون به اعمال ماده 236 رای موافق ندادند.

وی در پایان یادآور شد: در نهایت نیز در رای گیری کلی اعضای کمیسیون به عدم ضرورت تفحص در این سه مورد درباره وزارت بهداشت رای مثبت دادند. با این استدلال که علی رغم وجود برخی کاستی ها توفیقاتی حاصل شده می توان از طریق برنامه ششم و نظارت کمیسیون و مجلس مشکلات موجود را نیز حل کرد که از جمله مهمترین آن سیستم ارجاع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha