مدیر مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: توده گرد و غباری که استان های غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، در حال ضعیف شدن و از بین رفتن است.

توده گرد و غبار غرب کشور در حال ضعیف شدن است

سلامت نیوز: مدیر مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: توده گرد و غباری که استان های غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، در حال ضعیف شدن و از بین رفتن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،از ابتدای هفته جاری توده گرد و غبار استان های غربی کشور مانند لرستان، کردستان، ایلام، همدان ، کرمانشاه و مرکزی را تحت تاثیر قرار داده بود.


ضیاء الدین شعاعی  افزود: این توده به علت نداشتن پشتوانه جوی در حال از بین رفتن است.
وی اظهار کرد: این توده گرد و غباری در عراق شکل گرفته بود و از آنجا وارد کشور شد اما چون جهت باد جنوبی نبود از این رو بیشتر استان های غربی مانند مهران و دهلران را تحت تاثیر شدید قرار داد.


مدیر مقابله با پدیده گرد و غبار افزود: با نوع بادی که در منطقه پیش بینی شده بود، انتظار می رفت بخش های مرکزی ایران را هم تحت تاثیر قرار دهد که روز گذشته این اتفاق افتاد اما اکنون به علت نداشتن پشتوانه جوی در حال ضعیف شدن و از بین رفتن است.


وی اظهار کرد: منشاء این گرد و غبار از کشور عراق بوده اما ما به دنبال این نیستیم که منشاء داخلی یا خارجی است و یا بخواهیم به علت خارجی بودن منشاء رفع تکلیف کنیم، زیرا مقابله با این پدیده نیاز به اطلاعات و همکاری دارد و یک پدیده فرامرزی است.


شعاعی به بروز گرد و غبار در خوزستان به ویژه غرب خوزستان اشاره کرد و گفت: شرایط بارندگی در این مناطق به گونه ای نبوده که انتظار بروز ریزگرد از منشاء های داخلی نداشته باشیم هر چند اقدامات خوبی در این استان آغاز شده است.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha