معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم گفت: جهت توسعه این کلینیک‌ها همکاری خیرین ضرورت دارد.

ایجاد ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم/ ضرورت ورود خیرین به حوزه سلامت دهان و دندان

سلامت نیوز:معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم گفت: جهت توسعه این کلینیک‌ها همکاری خیرین ضرورت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدهادی ایازی در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان و بزرگداشت روز دندانپزشکی اظهار داشت: حدود 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که این افراد برای نخستین‌بار در دولت یازدهم زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند. همچنین 212 گروه جهادی سلامت به این مناطق اعزام شده و مردم از خدمات آنها بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به زودی 80 کلینیک سیار دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مردم مناطق محروم راه‌اندازی می‌شود، گفت: ستادهای دهان و دندان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز تشکیل می‌شود و این ستادها مسئولیت ساماندهی خدمات دهان و دندان را در حاشیه شهرها برعهده دارند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خرید و تجهیز هر یک از کلینیک سیار دندانپزشکی حدود 250 میلیون تومان هزینه دارد و تعداد 80 کلینیک سیار نیز برای کشور کافی نیست لذا مشارکت خیرین و بخش خصوصی در این زمینه امری ضروری بوده و امیدواریم برای افزایش تعداد این کلینیک‌ها آستین‌ها را بالا بزنند.

ایازی با اشاره به تشکیل شبکه خیرین بهداشت و درمان گفت: این شبکه در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با همکاری و همراهی دندانپزشکان و افراد داوطلب تشکیل می‌شود و هدف آن افزایش ظرفیت خدمات دندانپزشکی دانشگاه‌ها و ارتقای شاخص سلامت دندان ایران است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha