دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 209970

فرماندار ریگان گفت: خسارت این طوفان به بخش کشاورزی و زراعی شهرستان حدود 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

خسارت 30 میلیارد ریالی طوفان در ریگان

سلامت نیوز:فرماندار ریگان گفت: خسارت این طوفان به بخش کشاورزی و زراعی شهرستان حدود 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،"امین باقری" با اشاره به وقوع طوفان چند روز اخیر در شهرستان ریگان اظهار کرد: خسارت این طوفان به بخش کشاورزی و زراعی شهرستان حدود 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: همچنین خساراتی نیز به تاسیسات زیربنایی، برق و جاده وارد شد که طی دو سه روز بعد از طوفان، مشکلات رفع شد.

باقری با اشاره به اینکه در زمان وقوع طوفان، 63 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند، تصریح کرد: طی سه ماه گذشته حدود 25 روز طوفانی در ریگان داشته ایم که ریزگردها و طوفان مشکلاتی را در منطقه به وجود آورده است.

فرماندار ریگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار ریزگردها در منطقه، بیان کرد: در جلسه ای که با حضور استاندار کرمان، نماینده شرق استان در مجلس و مدیران کل با رییس سازمان جنگل های کشور داشتیم، تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شد.

وی افزود: یک طرح 5 ساله توسط منابع طبیعی استان کرمان آماده شده که قرار است در منطقه اجرا شود و قبل از آن به صورت اضطراری مناطقی که کانون بحران هستند، قرار است مالچ پاشی شوند و طی هفته جاری یا هفته آینده اولین مرحله کار با حضور مسوولان اتفاق می افتد.

باقری تصریح کرد: در طرح 5 ساله منابع طبیعی، روش های نوین مهار ریزگردها دیده شده و قرار است با همکاری دانشگاه ها و کسانی که تجربه کار را دارند، اجرا شود.

وی بیان کرد: معمولا دوران باد و بروز ریزگردهای شدید از آذرماه آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

فرماندار ریگان گفت: همچنین در تابستان که شرایط جوی منطقه تحت تاثیر بادهای 120 روزه است، طوفان هایی از خردادماه تا شهریور به صورت موردی داریم.

وی تصریح کرد: همه ریزگردهایی که در شهرستان ریگان داریم، منشاء محلی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha