رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری ‌از معلمان می‌ کرد، خبر داد.

فرهنگیان طعمه جدید کلاهبردار اینترنتی

سلامت نیوز: رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری ‌از معلمان می‌ کرد، خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،سرهنگ ‌فرامرز شاکری  گفت‌: در پی ارجاع پروندهای با موضوع کلاهبرداری مرتبط با رایانه از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی  و انقلاب شهرستان سنندج به پلیس فتا استان‌، تحقیقات در این خصوص توسط کارگاهان  پلیس فتا آغاز شد.
 
وی افزود‌:در این رابطه از شکات  تحقیق به عمل آمد که اظهار داشتند، خانمی ناشناس با شماره همراه، اول با منزل آنها  تماس و اظهار داشته در قرعه‌کشی خرید مبل و وسایل دیگر خانگی برنده یک‌ دستگاه ظرفشویی شده‌اید و در ادامه شماره‌ دیگری را ‌معرفی که با ایشان تماس بگیرند‌. نهایتا با نامبرده نیز تماس که خود را نماینده شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان  معرفی و با اغفال شکات  به بهانه هزینه ایاب و ذهاب  از هر نفر مبلغ 1.5میلیون ریال در خواست کرده که شکات به صورت اینترنتی به شماره کارت وی واریز  و پس از آن متوجه شده‌اند که این موضوع کلاهبرداری بوده است‌. در ادامه با تحقیقات و پی‌جویی اینترنتی مظنون  مورد نظر شناسایی و مشخص شد که ساکن کرج است.
 
این مقام انتظامی ادامه داد‌: در تحقیقات مشخص شد مظنون کرجی به دلیل داشتن پرونده‌های متعدد تحت تعقیب پلیس آگاهی استان نیز قرار گرفته و نهایتا توسط آن پلیس دستگیر شده است‌. لذا با هماهنگی قضای‌ی، متهم در اختیار پلیس فتا قرار گرفت و در مواجه با دلایل و مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف و بیان داشت، با استفاده از فضای مجازی و اطلاعات درج شده در سایت‌ها اسامی مدارس و معلمان نمونه را استخراج و پس از استخراج اطلاعات تکمیلی با کارکنان و معلمان مدرسه صحبت  و خود را به عنوان همکار و مدیر فروشگاه تعاونی به‌ آنها معرفی و شماره تلفن همراه و شماره پرسنلی آنها را اخذ و در مرحله دیگری با تغییر صدای خود شبیه خانم‌ها و جلب اعتماد مالباختگان‌، اقدام به کلاهبرداری به روش مذکور می‌نمودم‌. لذا با توجه به اعترافات  متهم و به همراه چند نفر از مالباختگان که اکثرا" فرهنگی بودن تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شد .
 
رئیس پلیس فتا کردستان توصیه کرد: در صورت مواجه با این‌گونه تماس‌ها‌، اقدام به راستی آزمایی کرده  و با هر تماسی که گرفته می‌شود و از آنان اطلاعاتی در خصوص خود افراد داده می‌شود‌، اعتماد نکنند‌، چون این افراد می‌تواند این نوع اطلاعات را از فضای مجازی جمع‌آوری کرده باشند‌.
 
وی ادامه داد: از هر گونه انتشار اطلاعات خصوصی در فضای سایبر خوداری کرده و انتشار هر مطلب بی‌اهمیتی درباره افراد به  منزله انتشار مسائل خصوصی است و می‌تواند مورد سوء‌استفاده کلاهبردان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha