دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 20998

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: داروهای تبلیغ می‌شوند كه ظرف یك هفته بیمار را 8 كیلو لاغر می‌كند اما كم كردن 8 كیلو وزن در یك هفته نشانه بیماری است. عوارض خطرناك دارد و نشانه این است كه بلایی سر فرد آ‌مده است.

كم كردن 8 كیلو وزن در هفته عامل بیماری است
به گزارش سلامت نیوز شاهین مرآت درباره داروهای لاغری كه تبلیغات آن بسیار زیاد شده است، اظهار داشت: به جز برخی داروهای شیمیایی كه ثبت شده و مورد تأیید علمی هستند داروهای دیگر شناسنامه‌ای ندارند اما متأسفانه از برخی كشورها مانند چین و هند وارد كشور می‌شوند.

وی با بیان اینكه گفته می‌شود برخی از این داروها شیشه و مواد مخدر دارند تصریح كرد: می‌توان در مورد داروهایی كه محتوای آنها مشخص است بحث علمی كرد اما برخی از این داروها اصلاً محتوای مشخصی ندارند و تنها با درج یك اسم تجاری روی آن به فروش می‌رسند لذا نمی‌توان در مورد آنها نظر كارشناسی داد.

مرآت  در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس خاطر نشان كرد: مواردی را كه مردم دوست دارند از جمله اینكه همه دوست دارند لاغر شوند یا موهای پرپشت داشته باشند یا اینكه جوش‌هایشان دو روزه از بین برود زمینه سوء استفاده دیگران را فراهم می‌كند و متأسفانه تبلیغات این موضوع را در ذهن‌ها جا می‌اندازد كه فرد می‌تواند در مدت كوتاهی لاغر شود.

این فوق تخصص گوارش افزود: اگر دارویی بتواند ظرف یك هفته فرد را 8 كیلو لاغر كند مطمئناً بلایی سر بیمار آورده است اما كم كردن وزن در هر ماه بین 2 تا 3 كیلو قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha