دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 21000

یك فوق ‌تخصص شبكیه چشم گفت: ضربه ناگهانی به سر یكی از عوامل جرقه در چشم است و هر ضربه ناگهانی به سر موجب شود كه فرد تا چند ثانیه جرقه‌های درخشان كوچك ببیند یا اصطلاحاً برق از چشمانش بپرد.

به گزارش سلامت نیوز مهدی بهنیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» با بیان اینكه دیدن جرقه در چشم علت‌‌های غیر چشمی نیز دارد، اظهار داشت: افرادی كه به میگرن مبتلا هستند، اغلب نوع دیگری از جرقه در چشم را تجربه می‌كنند.

وی افزود: افراد مبتلا به میگرن جرقه‌هایی كه در چشم می‌بینند به صورت خطوط زیگزاگی لرزان یا نقاط بزرگ شونده است كه معمولاً این جرقه‌ها ابتدا در وسط میدان بینایی ظاهر می‌شود و پس از آن رو به روی خود را به این حالت می‌بینند و در عرض 15 تا 20 دقیقه به تدریج به كناره‌های میدان بینایی كشیده و كم‌كم محو می‌شود؛ پس از این مرحله از جرقه، سردرد شروع می‌شود كه معمولاً یك طرفه و ضربان‌دار است.

این فوق‌تخصص شبكیه چشم ادامه داد: در بعضی از افراد فقط جرقه تظاهر می‌كند و سردرد به وجود نمی‌آید كه به این حالت "میگرن چشمی " گفته می‌شود؛ ضمن اینكه جرقه ناشی از میگرن همزمان در هر دو چشم دیده می‌شود اما جرقه ناشی از مشكلات چشمی فقط در چشم مبتلا ظاهر می‌شود.

بهنیا ضربه ناگهانی به سر را یكی دیگر از عوامل جرقه در چشم دانست و افزود: این امكان وجود دارد كه برخورد هر ضربه ناگهانی به سر موجب شود كه فرد تا چند ثانیه جرقه‌های درخشان كوچك ببیند یا اصطلاحاً برق از چشمانش بپرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha