دبیر کارگروه نجات کشف رود از اختصاص 13.8 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی کشف رود خبر داد و گفت: این اعتبار دوشنبه و در قالب اوراق خزانه به سازمان برنامه و بودجه استان ابلاغ شده است.

اختصاص 13.8 میلیارد تومان برای ساماندهی کشف رود

سلامت نیوز: دبیر کارگروه نجات کشف رود از اختصاص 13.8 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی کشف رود خبر داد و گفت: این اعتبار دوشنبه و در قالب اوراق خزانه به سازمان برنامه و بودجه استان ابلاغ شده است.

به گزارشسلامت نیوز، روزنامه خراسان نوشت: «حسین علی میرزایی» اظهار کرد: این اعتبار به مرور و برای تسریع در ساماندهی کشف رود هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: با رسیدن به مراحل پایانی طرح نجات کشف رود، عملیات احیای کشف رود از قبل از عید و با سرعت بیشتری آغاز شده است، ضمن اینکه در همین راستا 6 پیمانکار جدید در سرتاسر 76 کیلومتر مساحت کشف رود مستقر شده اند تا عملیات احیا با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی تصریح کرد: در راستای احیای کشف رود، از مدتی قبل تثبیت راه های ایجاد شده در مسیر کشف رود، استقرار تیم های متعدد گشت و بازرسی برای جلوگیری از برداشت فاضلاب از آبراهه های کشف رود، جدول گذاری مسیرهای کشف رود و تعیین خطوط مرزی این رودخانه آغاز شده است.
وعده انتقال دانش فنی هلند برای احیای کشف رود
دبیر کارگروه نجات کشف رود در ادامه با اشاره به سفر یک هیئت بلندپایه خارجی به مشهد برای بازدید از دستاوردهای رودخانه کشف رود، اظهار کرد: حضور کمیته مشترک همکاری های ایران و هلند به دعوت وزارت نیرو و با همراهی معاون دفتر بین الملل وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند، سفیر هلند در ایران، نماینده یونسکو در تهران و نمایندگان دستگاه قضایی استرالیا میسر شد.
وی ادامه داد: در این دیدار که پس از نشست مشترک و تبادل نظر پیرامون همکاری های دوجانبه میان ایران و هلند برگزار شد، نماینده دفتر بین الملل وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند با  تمجید از همکاری و تعامل دوجانبه میان قوه مجریه و دستگاه قضایی ایران، نجات و بهسازی کشف رود را به عنوان یکی از نمونه های برجسته و الگویی مناسب برای استفاده در دیگر کشورها دانست.
علی میرزایی افزود: سفیر هلند با اشاره به کمبود آب در بسیاری از نقاط دنیا، همکاری های دوجانبه در این راستا را یکی از موثرترین راه ها برای مقابله با بحران کم آبی دانست و از اعلام آمادگی کشورش برای همکاری و تحقیقات مشترک در این زمینه خبر داد.
وی بیان کرد: از آنجا که گزارش موفقیت های طرح نجات کشف رود طی سال گذشته در جلسه یونسکو در چین و تهران به نمایش درآمده بود، در جلسه هیئت هلندی در مشهد، «انتقال دانش فنی» از هلند به ایران در زمینه احیا و بهسازی رودخانه کشف رود و حل مشکلات زیست محیطی به عنوان مهم ترین دستاورد این سفر مورد توافق طرفین قرار گرفت.
تأمین نیاز مالی از طریق اعطای اعتبارات بین المللی
وی گفت: تأمین نیازهای مالی از طریق اعطای اعتبارات مالی بین المللی و راه های تأمین آب برای کشف رود از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
16 شهریور سه سال قبل و در سفر استانی هیئت دولت به مشهد، اعتبار 160 میلیاردی برای بهسازی و احیای کشف رود طی سه سال به تصویب رسید. از آن تاریخ، پیگیری های متعددی برای دریافت تمام یا بخشی از این اعتبار از سوی مسئولان استانی به فرجام نرسید تا اینکه در نیمه دوم سال گذشته 120 میلیارد تومان از این اعتبار در بخشی از بسته ابلاغی پروژه های خراسان رضوی به استان ابلاغ شد، با این حال تا آخرین روزهای سال 95 هیچ مبلغی از این میزان عملیاتی نشده بود.  هم چنین به گزارش روابط عمومی دادسرای ناحیه 6مشهد قاضی محمد بخشی محبی معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در نشست با سفیر هلند و نمایندگان یونسکو گفت: نجات کشف رود از مسائل زیستی حاصل همدلی دستگاههای اجرایی ودادستانی ، مطالبه گری صحیح وبموقع مردم وپیگیری رسانه ها بود. معاون دادستان مشهد گفت: هزار و 500 هکتار زمین در محدوده کشف رود به عنوان یکی از بحرانی ترین نقاط مشهد بدون هیچ درگیری و تشکیل پرونده ای خاص رفع تصرف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha