رئیس اداره مراقبت مرزی و آنفلوانزای وزارت بهداشت گفت: تزریق واكسن آنفلوانزا برای نوزادانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند لازم نیست.

به گزارش سلامت نیوزمحمود سروش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص تزریق واكسن آنفلوانزا برای كودكان و شیرخواران اظهار داشت: تزریق واكسن آنفلوانزا برای كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند، توصیه نمی‌شود و فقط در صورتی می‌توان این واكسن را به نوزاد تزریق كرد كه طفل دچار نقص ایمنی و بیماری‌های مادرزادی باشد.

وی با بیان اینكه واكسن آنفلوانزا باید از شش ماهگی به بالا تزریق شود، افزود: در یك صورتی می‌توان این واكسن را به نوزاد تزریق كرد كه طفل دچار نقص ایمنی و بیماری‌های مادرزادی باشد؛ البته در این شرایط باید با مشورت پزشك تزریق واكسن صورت گیرد.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت مرزی وزارت بهداشت تصریح كرد: تزریق واكسن آنفلوانزا در شرایطی كه كودك هیچ مشكل یا بیماری نداشته، ممكن است عوارضی نظیر اختلالات حركتی و اختلال بر سیستم عصبی را برای طفل به‌ وجود آورد؛ از این رو هر ساله دستورالعملی مبنی بر اینكه چه گروه‌های سنی باید از این واكسن استفاده كنند، اعلام می‌كنیم.

سروش با تأكید بر اینكه برای نوزادان نباید واكسن آنفلوانزا تزریق شود، اظهار داشت: نوزادانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند و از جثه خوبی برخوردارند، به آنفلوانزا مبتلا نمی‌شوند ضمن اینكه شیر مادر خاصیت ضدمیكروبی دارد.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت مرزی وزارت بهداشت تصریح كرد: افرادی كه مبتلا به آسم و آلرژی هستند همچنین افراد مسنی كه بیماری‌های دیابت، فشارخون و نقص ایمنی دارند، هر ساله بنابر دستورالعمل‌ها می‌توانند واكسن آنفلوانزا را تزریق كنند.

وی پیشگیری از بیماری را بهتر از درمان دانست و خاطرنشان كرد: همه افراد باید توجه داشته باشند كه واكسن آنفلوانزا به طور 100 درصد نمی‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری كند اما با رعایت بهداشت فردی و مسائل بهداشتی تا حد زیادی می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha