ثبات هیجانی، عزم و اراده، کنترل، خوش بینی و وجدان از مهارت های مهم زندگی هستند که شانس داشتن یک زندگی شاد و سالم را افزایش می دهند.

شناخت ۵مهارت زندگی که شانس سالم بودن را افزایش می دهد

سلامت نیوز:ثبات هیجانی، عزم و اراده، کنترل، خوش بینی و وجدان از مهارت های مهم زندگی هستند که شانس داشتن یک زندگی شاد و سالم را افزایش می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، یافته های جدید مربوط به مطالعه جدید بیش از ۸ هزار فرد ۵۲ سال و بالاتر در انگلستان است. محققان به رابطه این پنج مهارت با سلامت بهتر، بیماری های مزمن کمتر، افسردگی کمتر، انزوای اجتماعی کمتر و ثبات مالی بیشتر پی بردند.

اندرو استپتو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، در این باره می گوید: «هیچ یک از این مهارت ها بر دیگری ارجحیت ندارد. بلکه تاثیرات آن به تجمع تمامی این مهارت های زندگی وابسته است.»

محققان دریافتند در حدود یک چهارم افراد با کمترین میزان این پنج مهارت دارای علائم افسردگی بودند. اما تنها ۳ درصد افراد دارای چهار یا پنج مهارت زندگی دارای علائم افسردگی بودند.

همچنین یافته ها نشان داد در حدود نیمی از افراد با کمترین مهارت های زندگی فوق الذکر با میزان بالای تنهایی روبرو بودند. در عین حال تنها ۱۱ درصد افراد دارای چهار یا پنج مهارت زندگی مذکور با میزان بالای تنهایی مواجه بودند.

به گفته استپتو، «شگفت آور است که طیف وسیعی از مسائل اقتصادی، اجتماعی، روانشناختی، بیولوژیکی و سلامت و ناتوانی با این مهارت های زندگی مرتبط هستند. تحقیقات ما نشان می دهد پرورش و حفظ این مهارت ها در بزرگسالی با سلامت و آرامش در سالمندی و سنین بالاتر مرتبط است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha