دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 21005

دانشمندان معتقدند یک دارو که از خون انسان مشتق شده است می‌تواند روند پیشرفت بیماری آلزایمر را متوقف کند و حتی علائم آن را نیز برطرف کند.

به گزارش سلامت نیوز آزمایش‌های اولیه روی دارویی به نام کیو ویگ نشان می‌دهد، این دارو می‌تواند روند پیشرفت بیماری را روی افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا شده‌اند متوقف کند. آلزایمر یک بیماری نابود کننده سلول‌های مغزی است که می‌تواند باعث کوچک شدن مغز شده و به این ترتیب فراموشی و کاهش توانایی محاسباتی مغز را به همراه دارد.
اما مرکز پزشکی ویل کرنل در نیویورک با همکاری شرکت بین‌المللی بکستر تحقیقات بسیار گسترده‌‌ای را انجام دادند و متوجه شدند داروی جدید ساخته شده می‌تواند نتایج بسیار امیدبخشی از خود به جا بگذارد.
دکتر نوربرت ریدل یکی از دانشمندان این شرکت در این باره گفت: نتایج تحقیقات ما بسیار شگفت‌انگیز و قابل توجه بود. کیوویگ که در آمریکا شهرت زیادی دارد نام برند یک محصول ایمنی درمانی است و قبلا برای درمان انواع گوناگونی از ناهنجاری‌های سیستم ایمنی بدن انسان استفاده می‌شده است.
این محصول در اصل ترکیبی از چند آنتی‌بادی است که از خون انسان مشتق شده است. این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند به مبارزه با یک پروتئین در‌ بدن به نام بتا آمیلوید بپردازند که دانشمندان معتقدند نقش بسیار اساسی در پیشرفت بیماری آلزایمر بازی می‌کند.
این پروتئین می‌تواند باعث مرگ سلول‌های عصبی مغز و کاهش عملکرد مغزی شود. در یکی از تحقیقاتی که در نشریه نیچر به چاپ رسیده است دانشمندان متوجه شدند دارویی که به تازگی برای درمان آلزایمر معرفی شده است می‌تواند روند رشد این بیماری را تا 42 درصد کاهش دهد. آخرین تحقیقات در این زمینه روی 360 نفر انجام شده است که در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر قرار داشتند.
یکی از مشکلات بر سر راه ساخت این دارو نبود منابع کافی خون برای تولید آن در مقیاس‌های بسیار بالاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha