سرویس خبر:‌ معاون حقوقی پلیس راهور ناجا با اعلام علل بروز تصادف رانندگی در آزاد راه شهید شوشتری مشهد، گفت: با توجه به ادله، مدارک و مستندات موجود، در این حادثه از ناحیه پلیس هیچ قصور و کوتاهی انجام نگرفته است.

پلیس در تصادف آزادراه شهید شوشتری مشهد کوتاهی نکرده است

سلامت نیوز: معاون حقوقی پلیس راهور ناجا با اعلام علل بروز تصادف رانندگی در آزاد راه شهید شوشتری مشهد، گفت: با توجه به ادله، مدارک و مستندات موجود، در این حادثه از ناحیه پلیس هیچ قصور و کوتاهی انجام نگرفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات،سرهنگ محمد ترحمی در خصوص «نظر شتابزده بازپرس پرونده حادثه آزاد راه شهید شوشتری مشهد»، اظهار داشت: براساس ماده ۱۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نظر کارشناسان تصادفات و پلیس راهنمایی و رانندگی در حکم نظر کارشناسان رسمی است؛ ساز و کار رفع ابهام یا اعتراض به نظر کارشناسان تصادفات براساس قانون آیین دادرسی مشخص شده است.


وی افزود: براساس ماده ۲ قانون رسیدگی فوری به خسارات ناشی از تصادفات، گزارشی که کارشناس پلیس راهور تنظیم می‌کند قابل وثوق و مادامی که خلاف آن اثبات نشده دارای اعتبار است.


او با ابراز تأثر از فوت کودک ۷ ساله در این حادثه، اضافه کرد: متأسفانه عامل انسانی در بروز حادثه آزاد راه شهید شوشتری خراسان رضوی دخیل بوده است؛ بی‌توجهی رانندگان به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی و سرعت مطمئنه از علل بروز این حادثه به شمار می‌آید.
وی با اشاره به «مه گرفتگی» روز حادثه، گفت: این موقعیت جوی از صبح در آن محل پایدار بوده است؛ مه گرفتگی در ۱۰ کیلومتری آزاده راه شهید شوشتری دارای سابقه است و با توجه به وضع فیزیکی و شرایط جوی محل، پدیده «مه» یک پدیده غالب در آن معبر است؛ هرچند در روزهای زیادی از سال شاهد مه گرفتگی در این معبر و معابر دیگری نظیر محورهای شمالی کشور، جاده فیروزکوه، کیاسر، گردنه حیران و غیره هستیم. او ادامه داد: پلیس این حق را قائل است که در مراجع قضایی حاضر شود و توضیحات خود را در خصوص حادثه ارائه دهد.


وی به اظهار نظر بازپرس پرونده مبنی بر عدم اطلاع رسانی از سوی پلیس برای جلوگیری از بروز حادثه اشاره کرد و گفت: به اعتقاد وی، عدم اطلاع رسانی به عنوان یکی از دلایل تقصیر پلیس بیان شد در صورتی که مستندات مربوط به اقدامات انجام شده در اختیار وی قرار گرفت.
این مقام انتظامی به احصاء معایب جاده‌ها از سوی کارشناسان تصادفات و راهور اشاره کرد و گفت: در بازسازی صحنه تصادف، تمام طول آزاد راه با حضور بازپرس پرونده و نیز صدا و سیمای استان (خراسان رضوی) مورد بازبینی قرار گرفت که نقصی مشاهده نشد.


سامانه بازرسی کانتینری در اصفهان رونمایی شد
سرویس شهرستانها: آیین رونمایی از سامانه بازرسی کانتینری و خودروهای سبک، با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرک صنعتی «جی» اصفهان برگزار شد.
سردار محمدپاکپور در این مراسم گفت: با توجه به این‌که امنیت مرزهای جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور بر عهده سپاه است، کنترل آمد و رفت خودروها در این مناطق نیز ضروری است.
وی افزود: بازرسی خودروها توسط نیروی انسانی، کاری هزینه بر، وقتگیر و بسیار مشکل است لذا تولید سامانه بازرسی خودرو متناسب با مرزهای کشور، ضروری بود.


فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: با توجه به وجود دستگاه مشابه خارجی، تحقیق و بررسی برای تولید محصول بومی این سامانه در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: در سامانه تولید شده کنونی، از نظر نرم افزاری و سخت‌افزاری به ظرفیت‌های بومی توجه شده لذا به روز‌رسانی و پشتیبانی آن توسط جوانان این سرزمین به‌راحتی امکانپذیر است.


وی تاکید کرد: نیروهای نظامی، نیاز اندکی به این محصول دارند ولی در بسیاری از عرصه‌های دیگر کشور، نیاز به این محصول، فراوان است.
در این مراسم رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه نیز گفت: تولید سامانه بازرسی کامیونی و کانتینری، یکی از نیازهای اساسی کشور بود و تنها معدود کشورهایی در جهان آن هم با هزینه بسیار بالا می‌توانستند این فناوری را برای رفع نیازهای ما تولید کنند.
سردار امامیان افزود: با تولید این سامانه در داخل، گام موثری در راه تدابیر مبارزه با قاچاق کالا برداشته می‌شود. وی اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه امکان بازرسی از خودروها و کانتینرها را در کمترین زمان ممکن محقق می‌کند. او هزینه تولید پایین و خدمات پس از فروش داخلی را از مزایای این سامانه نسبت به نمونه‌های خارجی آن توصیف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha