چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مددکاری در طلاق با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی را آماده کردیم و این طرح آخرین مراحل خود را می گذراند.

معاون بهزیستی: طرح مددکاری طلاق در راه است

سلامت نیوز:  معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مددکاری در طلاق با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی را آماده کردیم و این طرح آخرین مراحل خود را می گذراند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، حبیب الله مسعودی فرید روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز مددکار در سالن فرهنگی تلاش افزود: کلینیک های مددکاری اجتماعی نیز در این طرح، کنار سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.


وی ادامه داد: کارکرد مددکاری اجتماعی مانند سایر رشته ها در طول زمان تغییر می کند؛ ضمن اینکه افزایش تعداد انجمن های مددکاری نشان می دهد که قدرت چانه زنی مددکاری در حال افزایش است که این مساله به نفع مردم است.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور ، دو محور اصلی توسعه و ایجاد رشته های کاربردی مددکاری اجتماعی و حمایت از تشکیل و فعالیت بخش غیر دولتی در این عرصه را پیگیری می کند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: بطور مثال در راستای سیاست توسعه و ایجاد رشته های کاربردی مددکاری در اجرای طرح نماد با همکاری آموزش و پرورش، محتوای مددکاری مدرسه را تعریف کردیم.
مسعودی فرید، بدون نام بردن از استان ها افزود: طرح مددکاری مدرسه در 6 استان بصورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست حمایت از تشکیل و فعالیت بخش غیر دولتی مددکاری اجتماعی نیز بسیاری از پرونده‌های خانواده های زن سرپرست و کودکان مراکز شبه خانواده را به کلینیک های مددکاری اجتماعی سپرده ایم.


وی ادامه داد: این اقدامات بخاطر قابلیت های رشته مددکاری اجتماعی، قابل برون سپاری است.
معاون سازمان بهزیستی کشور با اشاره به یکی از عناوین سرفصل‌های مورد بحث فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی مبنی بر توسعه و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی و رسیدن به عدالت اجتماعی گفت: پایداری سیاسی و رشد اقتصادی مهم است اما اگر عدالت اجتماعی کنار آن گذاشته نشود، دستاورد مشخصی نخواهیم داشت.


مسعودی فرید با تاکید بر ارتقای ارزش و شرافت انسانی اضافه کرد: هر انسانی در هر جایگاهی از ارزش برخوردار است.
وی با اشاره به یکی دیگر از عناوین سرفصل‌های مورد بحث فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی مبنی بر توسعه جوامع و پایداری محیط، یاد آور شد: امسال شعار روز مددکاری اجتماعی در ایران، مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی انتخاب شده است.
این مقام مسئول در بهزیستی اظهارکرد: می توان کارکرد های بیشتری برای مددکاری اجتماعی تعریف کرد.
22 فروردین ، روز مددکار نامگذاری شده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha