رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک گفت: تنها خواسته پرستاران از دولت جدید اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری است تا انگیزه ای برای پرستاران باشد.

اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری خواسته پرستاران از دولت جدید

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک گفت: تنها خواسته پرستاران از دولت جدید اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری است تا انگیزه ای برای پرستاران باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری،محسن غنجی گفت:  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانونی است که توسط مجلس شورای اسلامی برای قشر خدوم پرستاری تصویب شده است تا ایجاد انگیزه و بهره وری برای این قشر باشد.


وی اظهار داشت : زمانی که مجلس شورای اسلامی که یک نهاد بزرگ و رسمی  و در راس امور کشوراست قانونی را تصویب می نماید پس لازم الاجرا می باشد و اگر این قانون اجرایی نشود باید به مجریان قانون و یا خود قانون شک کرد که کدامیک به درستی عمل نکرده است.


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک تصریح کرد: به هر شکل 9 سال از تصویب این قانون گذشته و اجرایی نشده است و می توان گفت دلیل عدم اجرا شدن این قانون کوتاهی و عدم پیگیری جامعه پرستاری و یا بهانه هایی همچون کمبود بودجه  است .


وی افزود: دولت های جدید در اوایل کار خود وعده هایی برای قشرهای مختلف می دهد اما در مرور زمان به وعده های گفته شده عمل نمی کند  و جامعه پرستاری نیز به این دلیل امیدی به دولت های مختلف نداشته است اما امیدواریم دولت جدید بتواند رویکرد قانونی داشته باشد و جامعه ای که تاثیر بسیاری در سلامت دارد را به مواردی که حق قانونی آنان است برساند .


غنجی در پایان یادآور شد: حوزه سلامت درمحورهای دولت های قبلی در رده های پایین تر قرار داشت اما در این دولت حوزه سلامت در رده دوم قرار داده شد اما پرستاران چشم امیدی در این قضیه نداشتند . تنها خواسته پرستاران از دولت جدید اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری است زیرا قوانینی که تصویب می گردد حق مسلم است و باید به آن پرداخته شود و امیدواریم تمکین کنند و امیدی به جامعه پرستاری داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha