براساس آمار اعلامی از سوی دولت، در سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد شده است. این میزان شغل ایجاد شده هر چند با آمار متقاضیان کار فاصله دارد اما در چند سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

مخالفان دولت می‌خواهند مردم را نا امید کنند

سلامت نیوز:براساس آمار اعلامی از سوی دولت، در سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد شده است. این میزان شغل ایجاد شده هر چند با آمار متقاضیان کار فاصله دارد اما در چند سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، آفتاب یزد نوشت:با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، مخالفان دولت و رقبای روحانی که به صراحت هدفشان را تک دوره‌ای کردن روحانی و شکست او در انتخابات اعلام کرده‌اند از هر فرصتی برای تخریب دستاوردهای دولت استفاده می‌کنند و در همین راستا یک اقتصاددان اصولگرا و نماینده چندین دوره مجلس ایجاد 700 هزار شغل از سوی دولت را زیر سوال برده است. الیاس نادران درباره ایجاد ۷۰۰هزار شغل در دولت یازدهم به یک خبرگزاری اصولگرا گفت: محاسبات آماری نشان می‌دهد که ۴۵۰هزار نفر به بازار کار وارد شده‌اند و با توجه به اینکه روحانی اعتقاد دارد که ۵۰۰هزار نفر به جمعیت بیکاران اضافه شده، یعنی در این دولت شغلی ایجاد نشده است.

نادران بیان کرد: دولت آماری را بیان می‌کند و می‌گوید که سالیانه یک میلیون و 200 هزار متقاضی شغل داریم که برای 700 هزار نفر شغل ایجاد کردیم و 500 هزار نفر به لشکر بیکاران سال‌های قبل اضافه شده‌اند. وی ادامه داد: از این آماری که ارائه می‌شود، بخش آخر آن شاید درست باشد، یعنی اضافه شدن 500 هزار نفر به لشکر بیکاران. اما درباره 2 مورد اولی، تردید اساسی وجود دارد. تردید اساسی از آنجاست که نرخ اشتغال در کشور از نرخ زاد و ولد سال‌های گذشته کشور که امروز به سن کار رسیده‌اند به دست می‌آید، یعنی 15ساله‌هایی که در سال 95 به بازار کار وارد شده‌اند متولد سال 80 هستند، آن دسته از افرادی که در سن 25 به بازار کار آمده‌اند متولدین دهه 70 هستند.


**موفقیت بزرگ دولت


آفتاب یزد در خصوص اظهارات الیاس نادران گفتگویی با علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات انجام داد. صوفی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: آنهایی که مخالف یا منتقد دولت هستند سعی می‌کنند که این آمارها را زیرسوال ببرند. یک جریان تخریب دولت راه افتاده که می‌خواهد تمام عملکرد دولت را منفی نشان دهد. دولت تاکنون توانسته اقتصاد کشور را از بحران عظیم تورم نجات دهد و در سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار چشمگیری داشته و توانسته بهانه را از دست دشمنان ما بگیرد. با رفع تحریم‌ها گرایش زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده است. ایران یک بازار بزرگ 80 میلیاردی است و جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد. صوفی گفت: همین ایجاد 700 هزار شغل در سال گذشته موفقیت کمی برای دولت به حساب نمی‌آید و موفقیت بسیار بزرگی است. وی افزود: عملکرد دولت جداً قابل دفاع است. بعد از دولت دهم و بحران‌هایی که آن دولت از خودش به جا گذاشت از دولت روحانی اصلاً انتظار نمی‌رفت که این همه موفقیت داشته باشد و فضای اقتصاد کشور را از حالت بحرانی خارج کند.

اشتغالی که دولت ایجاد کرده در شرایطی است که ما هنوز از رکود به طور کامل خارج نشده‌ایم و به آن رشد اقتصادی مطلوب هم دست نیافته‌ایم. خب با رشدهای کنونی که نمی‌توانیم معضل بیکاری را به طور کامل حل کنیم. در حال حاضر نزدیک یک میلیون و 200 هزار نفر جویای کار داریم و در مقایسه با ایجاد 700 هزار شغل ما هنوز قادر به پاسخگویی به نیاز تمام جویندگان کار نیستیم. صوفی با اشاره به اینکه زمینه‌های برطرف شدن رکود را شاهد هستیم گفت: من هیچ وابستگی‌ای به دولت ندارم و بدون تعصب می‌گویم که عملکرد دولت کاملاً قابل دفاع بوده و زیر سوال بردن دستاوردهای آن بی انصافی است. باید توجه کرد که دفاع از دولت به معنای دفاع از نظام نیز هست و با این کار از کارایی نظام دفاع می‌کنیم. وی افزود: به نظر من هدف اصلی مخالفان دولت از تخریب و زیر سوال بردن آمار از جمله در زمینه اشتغالزایی، قدرت طلبی است. مخالفان دولت، پایگاه مردمی خود را از دست داده‌اند ولی می‌خواهند افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند اما تاکنون هرچه تلاش کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند. مردم بسیار هوشیارتر از آن هستند که بخواهند تحت تاثیر تبلیغات و القائات مخالفان دولت قرار گیرند. البته این غیر قابل انکار است که مردم در زمینه معیشت مشکلات جدی دارند و هنوز آثار سیاست‌های اقتصادی دولت به طول کامل برای آنها ملموس نشده است. مخالفان دولت هم با استفاده از همین موضوع مدام در صدد القای این نکته هستند که دولت برای مردم کاری نکرده است. صوفی گفت: اصلاح طلبان به عنوان حامیان دولت هم انتقاداتی از عملکرد اقتصادی دولت دارند از جمله اینکه معتقدند دولت نباید این قدر اصرار به تورم یک رقمی می‌کرد تا رونق بیشتری شکل می‌گرفت اما باید توجه کرد که جنس این نوع انتقادها با جنس تخریب‌هایی که مخالفان دولت انجام می‌دهند کاملاً متفاوت است. اصلاح طلبان امیدوارانه و با ایجاد فضای امید انتقاد می‌کنند اما مخالفان دولت می‌خواهند در میان مردم فضای یاس و ناامیدی ایجاد کرده و به قول معروف برای یک دستمال، قیطریه را به آتش بکشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha