مسئول محور بیومارکرهای بیماری های قلبی عروقی دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، ۳۱درصد مرگ ها در جهان را ناشی از بیماری های قلبی عنوان کرد.

سالانه ۱۸ میلیون بیمار قلبی در جهان فوت می کنند

سلامت نیوز:مسئول محور بیومارکرهای بیماری های قلبی عروقی دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، ۳۱درصد مرگ ها در جهان را ناشی از بیماری های قلبی عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر ناصر الماسی گفت: هر سال بیش از ۱۸ میلیون نفر در اثر بیماری قلبی عروقی در جهان می میرند که تخمین زده می شود ۳۱ درصد کل مرگ و میرها را شامل می شود.

وی اظهارداشت: بیش از ۷۵ درصد مرگ و میر بیماری های قلبی عروقی در کشورهای با درآمد کم و متوسط اتفاق می افتد و بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در اثر حمله قلبی و سکته قلبی رخ می دهد.

الماسی افزود: مصرف سیگار و رژیم ناسالم غذایی و عدم فعالیت فیزیکی ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مصرف روزانه سبزی و میوه و محدود کردن استفاده از نمک در غذا، به جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

الماسی، علائم بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته قلبی را درد یا احساس ناراحتی در مرکز قفسه سینه درد یا احساس ناراحتی در بازو، شانه چپ، ساعد و فک یا پشت، تنگی نفس یا کوتاهی تنفس، احساس ناخوشی یا استفراغ و تهوع و احساس ضعف و عرق سرد و رنگ پریدگی دانست.

وی در مورد اهمیت آزمایشات تشخیص پزشکی نیز، اظهار داشت: امروزه با وجود بیومارکر های قلبی که حساسیت و ویژگی بالایی دارند , بیمارانی که به اورژانس مراجعه می کنند با تشخیص سریع تر بیماری قلبی بستری و یا ترخیص می شوند.

دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی ایران، از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت ۹۶ در برج میلاد تهران برگزار می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha