رییس مركز بهداشت استان مركزی گفت: همایش كشوری بررسی عفونتهای بیمارستانی 25 آبان ماه جاری با حضور كارشناسان و مسوولان شبكه های بهداشتی و درمانی استانهای مختلف در محل سالن پردیسان هتل امیركبیر اراك برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز دكتر بابك عشرتی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این همایش یكروزه به صورت تخصصی و علمی در مورد شیوه های كنترل عفونت های لحظه ای بیمارستانی و اشنایی با تعاریف آنها طرح ریزی شده است.
وی ،ارزیابی عفونت های رایج بیمارستانی، شیوه های نمونه گیری و انتخاب، ارائه آخرین دستاوردهای علمی در خصوص شیوع و كنترل عفونتهای بیمارستانی را از جمله محورهای این همایش عنوان كرد.
دكتر عشرتی گفت: شناخت و مهار عفونتهای بیمارستانی یكی از مباحث مهم و حیاتی در چرخه درمان بیمارستانی است و در همایش مذكور برنامه های مدیریتی این بخش در سطح بیمارستانهای كشور بازنگری و ساماندهی می شود.
وی گفت: در این همایش از رییس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذا و عفونتهای بیمارستانی وزارت بهداشت و درمان، دبیر شبكه تحقیقات بیماریهای عفونی ، رییس مركز مدیریت بیماریها و جمعی از اساتید و پزشكان و كارشناسان شبكه درمانی برای حضور در نشست های كارگاهی دعوت به عمل آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha