یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2102

آی بی ام، به زودی یک مرورگر چند رسانه ای وارد بازار خواهد کرد که به وسیله آن برای کسانی که ازنظر بینایی اشکال دارند دیدن و شنیدن محتوای سایت های اینترنتی امکان پذیر خواهد شد.

نرم افزار آی بی ام برای استفاده نابینایان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، این دستگاه که A-browser نام دارد، نرم افزاری است که یک کارمند شرکت آی بی ام در ژاپن که خود نابیناست، ساخته است.

با استفاده ازA-browser نابینایان و اشخاصی که از نظر بینایی اشکال دارند خواهند توانست بر محتوای چند رسانه ای، همان کنترلی را داشته باشند که افراد معمولی با استفاده از ماوس، دارند.

آی بی ام می گوید این نرم افزار تا قبل از پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد و ابراز امیدواری می کند که استفاده از آن رایگان باشد.

نرم افزار مورد بحث توسط دکتر چیکو آساکاوا، کارمند نابینای لابراتوار تحقیقاتی آی بی ام در توکیو ساخته شده است.

دکتر آساکاوا می گوید از اینکه نمی توانست از محتوای سایت های اینترنتی استفاده کند بسیار ناراحت بود ولی حالا با نرم افزاری که او ساخته، اشخاصی که از نظر بینایی مشکل دارند می توانند به جای این که با استفاده از ماوس در صدد پیدا کردن دگمه های کنترل برآیند، از کلیدهای میان بری که از قبل تعیین شده است- predefined shortcut keys -استفاده کنند.

با این مرورگر، شخص همچنین می تواند سرعت ویدیوها را کم و زیاد کند و علاوه بر این از توضیحات اضافی سمعی که غالبا برای کمک به درک بیشتر نابینایان از فیلم ها و برنامه های تلویزیون گذاشته می شود استفاده کند.

همچنین شخص می تواند بالا یا پایین بودن صدای برنامه ها را کنترل کند.

تخمین زده می شود که شمار نابینایان یا کسانی که تاحدودی اشکال دید دارند و می توانند از مزایای یک چنین اختراعی بهره مند شوند در جهان به 160 میلیون نفر بالغ می شود.

شرکت آی بی ام هنوز تصمیم نگرفته است که این نرم افزار را در سطح جهانی وارد بازار کند یا اینکه در ابتدا در چند کشوری که خود انتخاب می کند عرضه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha