شرایط لازم از جمله رطوبت، آب دهان و حرارت برای پرورش میکروب در دندان وجود دارد. در صورت بی‌توجهی به بهداشت دندان عوارض بسیار خطرناکی در پی خواهد داشت.

توجه نكردن به بهداشت دندان‌ها باعث ابتلا به انواع بیماری‌های میكروبی می‌شود
سلامت نیوز: یک دندانپزشک با تاكید بر این كه هر فرد برای سلامت دندانهای روزانه باید 3 بار و به مدت 10 تا 20 دقیقه مسواک بزند، گفت: عدم توجه به بهداشت دهان و دندان باعث ابتلا به انواع بیماریهای میكروبی می‌شود.  

دکتر شمس الدین تابشی مؤسس جامعه دندان پزشکان ایران و استاد دانشکده دندانپزشکی تهران در گفت وگو با  ایسنا سلامتی دندان و دهان را مهمترین عامل موثر در تامین سلامت جسم و روان افراد دانست و اظهار داشت: دندان و دهان به دلیل خاصیت جمع آوری انواع ضایعات غذایی نقش بسیار مهمی در بهداشت و سلامت فرد ایفا می‌کند و در صورت عدم توجه به بهداشت آن باعث ابتلای فرد به انواع بیماریهای میکروبی و غیره می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حساس بودن دندان برای تبدیل شدن به کانون عفونت‌ها گفت: شرایط لازم از جمله رطوبت، آب دهان و حرارت برای پرورش میکروب در دندان وجود دارد. در صورت بی‌توجهی به بهداشت دندان عوارض بسیار خطرناکی در پی خواهد داشت.

این استاد دانشکده دندان پزشکی تهران ورم لثه مخاطی، خون ریزی‌های لثه، انواع ترشحات عفونی لثه و ناراحتی‌های استخوان فکی را از مهمترین علایم بیماری دندان و دهان برشمرد و افزود: متأسفانه مردم تصور می‌کنند برای معاینه دندان باید درد احساس کنند در صورتی که بسیاری از عفونت‌های دندان بدون درد ظاهر می‌شود.

دکتر تابشی استفاده از مسواک 3 مرتبه در روز برای هر فردی لازم دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم نحوه صحیح مسواک زدن را نمی‌دانند. در صورتی که شیوه درست مسواک عنصر مهمی است که باید هر فردی در این زمینه با پزشک خانواده خود مشورت کند.

وی در ادامه کسب دانش بیشتر برای خدمت بهتر، حفظ حیثیت جامعه دندانپزشکان و كوتاه كردن دست افراد فاقد صلاحیت را از مهمترین شعارهای جامعه دندانپزشکان عنوان کرد و گفت: انجام اقدامات درمانی توسط افراد فاقد صلاحیت دندانپزشکی و خود درمانی بیماران، عفونت‌های دندانی از مهمترین عوامل انواع بیماریهای عفونی افراد محسوب می‌شود.

دکتر تابشی در پایان توصیه کرد هر فردی باید 6 ماه یکبار تحت نظر یک دندانپزشکی چکاب شود و از بکار بردن و توصیه های درمانی اطرافیان به شدت خودداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha