مرگ مادر نه فقط به دلایل مرتبط با بارداری و زایمان، بلكه به دلایل دیگر نیز به همان اندازه برای خانواده فاجعه‌آمیز و در تمامی ابعاد، دردناك و جبران‌ناپذیر است.

وزیر بهداشت:  جمعیت زنان میانسال رو به افزایش است
سلامت نیوز: وزیر بهداشت عنوان كرد: جمعیت زنان میانسال كه هم‌اكنون 18 میلیون نفر هستند به سرعت رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی درباره نقش زنان در سلامت خانواده گفت: زنان تضمین كننده سلامت خانواده بوده و مدیریت سلامت خانواده از واكسیناسیون كودكان گرفته تا تغذیه نوجوانان و كاستن استرس بزرگترها و ارائه خدمات به سالمندان به عهده آنهاست.

وی با بیان این كه بررسی‌ها نشان داده است كه نرخ مرگ ومیر كودكانی كه مادرشان را از دست‌ داده‌اند، افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: مرگ مادر نه فقط به دلایل مرتبط با بارداری و زایمان، بلكه به دلایل دیگر نیز به همان اندازه برای خانواده فاجعه‌آمیز و در تمامی ابعاد، دردناك و جبران‌ناپذیر است.

وزیر بهداشت درخصوص تأثیر سلامت مادران بر سلامت سایر گروه‌های سنی در خانواده‌ها گفت: انتقال بیماری از مادر به جنین، اثر سوء‌تغذیه و دیابت و فشارخون مادر بر جنین، اثر استعمال دخانیات توسط مادر بر سلامت جنین و سایر افراد خانواده، توجه به یادگیری رفتار در خانواده و نقش مادر در شبكه یادگیری اجتماعی، آثار رفتارهای زنان و مادران بر جنبه‌های مختلف سلامت و بیماری و تأثیر آن در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده از مهمترین نتایج تأثیر سلامت یا عدم سلامت مادر بر خانواده است.

بنا بر اعلام وبدا دكتر دستجردی ادامه داد: براساس سرشماری سال 85، زنان در همه گروه‌های سنی 34 میلیون نفر، یعنی حدود 48 درصد جمعیت كشور هستند. طبق بررسی‌ها قاعده پهن هرم سنی جمعیت در كشورهای جوانی مثل ایران در سال‌های آینده به گروه‌های سنی بالاتر یعنی میانه هرم تعلق خواهد گرفت و جمعیت زنان میانسال كه هم‌اكنون 18 میلیون نفر هستند به سرعت افزایش می‌یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha