عضو هیأت مدیره انجمن دندان‌پزشکان عمومی گفت: فردی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهد باید از دندان کاشته شده بسیار مراقبت کند و هر ۶ ماه یکبار برای معاینه و جرم گیری به پزشک خود مراجعه کند.

روش کاشت ایمپلنت در افرادی که دندانی در دهان ندارند

سلامت نیوز: عضو هیأت مدیره انجمن دندان‌پزشکان عمومی گفت: فردی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهد باید از دندان کاشته شده بسیار مراقبت کند و هر ۶ ماه یکبار برای معاینه و جرم گیری به پزشک خود مراجعه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،باقر شهنی زاده دندان‌پزشک عمومی در روش‌های کاشت ایمپلنت گفت : در گذشته برای کاشت ایمپلنت از دندان‌های متحرک استفاده می‌شد به این صورت که دو دندان اطراف تراشیده شده و سپس دندان متحرک به آن ها متصل می‌شد.

وی افزود: این عمل خطر پوسیدگی دندان‌های سالم را پی داشت، اما امروزه با روش های نوین این مشکلات از بین رفته است و برای کاشت ایمپلنت استخوان فک تراشیده می‌شود و دندان جدید توسط پیچ به فک اتصال میابد.

وی در خصوص این روش از کاشت ایمپلنت اظهار کرد: حتی افرادی که هیچ دندانی در دهان ندارند می‌توانند از این روش استفاده کنند به این صورت که برای آن‌ها چند دندان کاشته و سپس بقیه دندان‌ها به صورت متحرک در دهان فرد قرار می‌گیرند و با انجام این کار فرد هیچ مشکلی برای تکلم و غذا خوردن نخواهد داشت.

شهنی زاده افزود: وظیفه دندان پزشک حفظ دندان‌های بیمار است که بوسیله روکش کردن ، جرم گیری و سایر مراقبت‌ها به از بین رفتن دندان‌ها کمک کند و ایمپلنت آخرین راه برای درمان است و باید بدانیم هیچ دندان مصنوعی نمی‌تواند جای دندان طبیعی انسان را بگیرد.

عضو هیأت مدیره انجمن دندان‌پزشکان عمومی ادامه داد: فردی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهد باید از دندان کاشته شده بسیار مراقبت کند و هر 6 ماه یکبار برای معاینه و جرم گیری به پزشک خود مراجعه کند تا از بوجود آمدن پوسیدگی و تجمع میکروب‌ها در محل کاشت ایمپلنت جلوگیری به عمل آید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha