طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی با هدف حمایت از بخش تولید و اشتغال کشور اجرا شده است.

مهلت بهره مندی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای 11 روز دیگر پایان می‌یابد

سلامت نیوز:طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی با هدف حمایت از بخش تولید و اشتغال کشور اجرا شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارفرمایان خوش حسابی که بر اثر حوادث غیرارادی مانند آنچه که در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد، سیل، زلزله، تحریم و نوسانات ارزی موفق به پرداخت حق بیمه کارکنان در موعد مقرر نشدند، می توانند برای ارایه درخواست به شعب این سازمان تا 6 اردیبهشت ماه مراجعه کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دلایل ابرازی(خشکسالی، سیل، زلزله، تحریم) نیاز به تایید مراجع ذی صلاح برای برخورداری از طرح بخشودگی جرام بیمه ای کارفرمایان دارد، کارفرمایان پس از ارایه درخواست استفاده از این طرح و تایید سازمان تامین اجتماعی، باید تایید دلایل ابرازی را از مراجع ذی صلاح مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری یا بخشداری اخذ  و به سازمان تامین اجتماعی ارایه کنند.

خوش حسابی یکی دیگر از شرایط بهره مندی از طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان است و به این مفهوم است که کارفرمایان قبل از ارایه درخواست استفاده از این طرح، ظرف 18 ماه باید 4 ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشد.

کارفرمایانی که یکجا بدهی خود را پرداخت یا در طول 12 ماه تقسیط کنند از 100 درصد بخشودگی جرایم برخوردار می شوند.

در صورتی که کارفرمایان در 18 قسط بدهی خود را پرداخت کنند از 85 درصد بخشودگی، با انتخاب 24 قسط از 75 درصد بخشودگی بهره مند می شوند.

کارفرمایانی که در 30 یا 36 ماه بدهی خود را تقسیط کنند از بخشودگی 60 و 50 درصدی برخوردار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha