معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: کارخانجات تولید مواد غذایی در صورت استفاده از تخم مرغ، ملزم به استفاده از تخم مرغ مایع پاستوریزه هستند.

تذکر سازمان غذا و دارو به واحدهای تولیدی موادغذایی درباره استفاده از تخم‌مرغ

سلامت نیوز:معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: کارخانجات تولید مواد غذایی در صورت استفاده از تخم مرغ، ملزم به استفاده از تخم مرغ مایع پاستوریزه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، مهندس سمیره مصاحب در خصوص استفاده از تخم مرغ در واحدهای تولید کننده مواد غذایی، با توجه به مخاطرات میکروبی و فیزیکی استفاده از تخم مرغ معمولی گفت: به منظور ارتقاء سطح ایمنی و سلامت محصولات غذایی و با بررسی‌های کارشناسی بعمل آمده، همه واحدهای تولید کننده محصولات گوشتی و فرآورده‌های غذایی که در فرمولاسیون ترکیبی آنها تخم مرغ استفاده می‌شود و فرآوری آنها بدون فرآیندهای گرمایی است، ملزم به استفاده از انواع تخم مرغ مایع یا پودر پاستوریزه دارای پروانه بهداشتی ساخت هستند.

 صباح همچنین خاطر نشان کرد: حسن نظارت بر اجرای این موضوع بر عهده معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha