شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 210279

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور فروکش کرده است، گفت: خطر شیوع این بیماری هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

شیوع آنفلوانزا در کشور فروکش کرد

سلامت نیوز: رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور فروکش کرده است، گفت: خطر شیوع این بیماری هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مهدی خلج افزود: تعداد کانون‌های بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در  کشور به شدت کاهش پیدا کرده است البته بدین مفهوم نیست که هیچ مورد یا کانونی از بیماری در کشور وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت : ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به‌رغم تمامی تلاش‌ها هنوز به‌طور کامل در کشور ریشه کن نشده و برخی از مناطق روستایی با تک گیر (انفرادی) این بیماری مواجه است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت : با توجه به ادامه داشتن سیر حرکت پرندگان مهاجر از مناطق جنوبی کشور به مناطق شمالی و مرزهای شمالی ایران خطر شیوع این بیماری همچنان وجود دارد و در این زمینه نظارت‌ها، مراقبت‌ها، اطلاع‌رسانی، قرنطینه و کنترل و نظارت بر کشتار کماکان از سوی این سازمان با شدت و حدت دنبال می‌شود.

وی در ادامه از تولیدکنندگان و مرغداران خواست همچنان نسبت به کنترل و مراقبت از واحدهای پرورشی خود حساسیت به خرج دهند و ارتباط خود را با سازمان دامپزشکی و کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی حفظ کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha