خدمات روان شناختی تنها مربوط به یک محیط خاص نبوده و دانشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، پادگان‌ها و مراکز آموزش نیز به این خدمات نیاز دارند، به خصوص ارائه خدمات روان شناسی برای دانشجویان و سربازانی که دور از خانواده هستند، از ضرورت‌های کشور است.

ضرورت استقرار تیم روانشناسی در پادگان‌های کشور
سلامت نیوز: یک روان‌پزشک گفت: دانشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، پادگان‌ها و مراکز آموزش به خدمات روانشناسی نیاز دارندو ارائه این خدمات به‌خصوص برای دانشجویان و سربازانی که دور از خانواده هستند، از ضرورت‌های جامعه است.

حسین نحوی‌نژاد با اعلام اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد دارای اختلالات شخصیتی و روان شناختی در جامعه پراکنده هستند تاکید کرد: متاسفانه خدمات روان شناسی تخصصی توسط مراجع بیمه‌ای به رسمیت شناخته نمی‌شود و این خدمات جزو سبد سرانه خانواده‌ها نیست.

او با ابراز نگرانی از بابت هزینه‌های سرسام آور این قبیل خدمات و قربانیانی که به این واسطه در کشور می‌دهیم افزود: خدمات روان شناختی تنها مربوط به یک محیط خاص نبوده و دانشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، پادگان‌ها و مراکز آموزش نیز به این خدمات نیاز دارند، به خصوص ارائه خدمات روان شناسی برای دانشجویان و سربازانی که دور از خانواده هستند، از ضرورت‌های کشور است.

این روانپزشک در ادامه با طرح این سوال که مشخص نیست که بیلان و عملکرد کاری یک مشاور به کجا داده می‌شود یادآور شد متاسفانه هیچ مرجعی برای بررسی و عملکرد کاری یک مشاور در کشور وجود ندارد در حالیکه وضعیت کاری مشاوران باید توسط یک دستگاه مورد نظارت قرار گیرد.

نحوی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، بهزیستی و رفاه باید دگرگونی و تحولی در نحوه برخورد با مردم داشته باشند ادامه داد: متاسفانه با وجود آنکه پیشرفته‌ترین وسایل تشخیص، ‌آزمایشی، درمانی و جراحی در کشور وجود دارد و از نظر جراحی سرآمدترین کشورهای منطقه به حساب می‌آییم اما نحوه برخورد پرستاران، روان شناسان و پزشکان با بیماران برخورد درستی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha