شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 210289

وزارت بهداشت نیجریه اعلام کرد: 33 نفر از شهروندان این کشور در اثر ابتلا به بیماری مننژیت، جان خود را از دست دادند.

شیوع مننژیت در نیجریه 33 قربانی گرفت

سلامت نیوز:  زارت بهداشت نیجریه اعلام کرد: 33 نفر از شهروندان این کشور در اثر ابتلا به بیماری مننژیت، جان خود را از دست دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، وزارت بهداشت نیجریه با اعلام این خبر، افزود: با احتساب تلفات اخیر، در مجموع 489 شهروند نیجریه ای در ایالت های مختلف (17 ایالت) بر اثر ابتلا به سطوح گوناگون بیماری خطرناک مننژیت، جان خود را از دست داده اند.


به گزارش خبرگزاری شین هوآ،در همین خصوص، سازمان بهداشت جهانی نیز در 24 مارس (4 فروردین) اعلام کرد که بیشتر قربانیان این بیماری در غرب آفریقا به ویژه در نیجریه کودکان و جوانان از 5 تا 14 سال هستند.
از آنجایی که نیجریه در کمربند مننژیت جنوب صحرای آفریقا قرار دارد برنامه مفصل واکسیناسیون کودکان نیجریه ای برای این بیماری مدتی است که آغاز شده است.


کشورهای نیجر به همراه سنگال بیشترین مورد ابتلا به این بیماری را دارند، به گونه ای که دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل سال گذشته با صدور بیانیه ای ضمن هشدار در مورد احتمال شیوع دور تازه مننژیت در نیجر اعلام کرده بود که برای جلوگیری از این مساله به میلیون ها دوز واکسن نیاز است.
در این بیانیه با استناد به برآورد مقام های بهداشتی نیجر عنوان شده بود که 3 میلیون و 200 هزار قطره واکسن مننژیت در صورت همه گیر شدن این بیماری در این کشور مورد نیاز است.


این قطره مازاد در کنار ذخایر موجود به مقام های نیجر امکان می دهد تا 2 میلیون و 800 هزار نفر را در یکی از فقیرترین کشورهای کره خاکی ایمن کنند.
سازمان جهانی بهداشت چندی پیش درخصوص خطر شیوع تازه بیماری مننژیت در آفریقا به ویژه در نیجر و نیجریه هشدار داده بود.
سال گذشته نیز 557 مورد مرگ و 5 هزار و 221 مورد ابتلا به این بیماری در نیجریه گزارش شده بود.
مننژیت به تورم یا عفونت پرده های مغز اطلاق می شود که از موارد اورژانس به حساب می آید و در مناطق پر جمعیت و در جایی که رعایت موارد بهداشتی کم است، بیشتر دیده می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha