نماینده مردم اهواز درمجلس با یادآوری آمار ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفری حاشیه‌نشینان شهر اهواز، بر ضرورت تقویت نقش مدیریت شهری در ساماندهی حاشیه‌نشینان تاکید کرد.

۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار حاشیه نشین در اهواز

سلامت نیوز: نماینده مردم اهواز درمجلس با یادآوری آمار ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفری حاشیه‌نشینان شهر اهواز، بر ضرورت تقویت نقش مدیریت شهری در ساماندهی حاشیه‌نشینان تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون یوسفی در خصوص وضعیت حاشیه‌نشینی در استان خوزستان، گفت: اهواز یکی از نخستین شهرهای کشور است که با مشکل جدی حاشیه نشینی مواجه است، از همین رو ساماندهی حاشیه‌ها از ضرورت‌هایی است که وزیر کشور هم با حضور در این استان وعده ساماندهی اولویت‌دار آن را به مردم داده است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساماندهی حاشیه‌نشینان اهواز به صورت پایلوت دنبال می‌شود، تصریح کرد: وضعیت معیشت مردم این منطقه با ساماندهی حاشیه‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد، متاسفانه در طول جنگ بسیاری از روستاهای مرزی استان خوزستان تخریب و مردم آن به حواشی شهرهایی چون اهواز مهاجرت کرده‌اند.

وی با یادآوری مشکلاتی که جمعیت حاشیه‌نشینان به لحاظ اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده‌اند، افزود: متاسفانه هم‌اکنون حدود 350 تا 400 هزار نفر در حاشیه شهر اهواز زندگی‌می‌کنند که نیازمند اصلاحات جدی هستند زیرا مناطق محروم و محلات بسیاری در اطراف اهواز  توسعه یافته که از بسیاری خدمات شهری بی بهره هستند.

یوسفی تاکید دارد: ساماندهی حاشیه‌نشینیان شهر اهواز سبب ارتقا خدمات دهی به سایر مناطق هم می‌شود بنابراین بهبود وضعیت روستاها و اصلاح وضعیت معیشتی و دسترسی حاشیه‌نشینان به حداقل امکانات زندگی می‌تواند از میزان مهاجرت‌ها بکاهد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در توضیح نقش مدیریت شهری در خصوص ساماندهی حاشیه‌نشینان، گفت: مدیریت شهری نقش موثری در بهبود وضعیت حاشیه‌ها خواهد داشت بنابراین تقویت این بخش و فعال شدن آنها در حوزه ساماندهی حاشیه‌ها ضروری است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با بیان اینکه موضوع حاشینه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی از آسیب‌ های اجتماعی است که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است، گفت: پس از بررسی مسائل و مشکلات استان به ویژه کلانشهر اهواز در زمینه حاشیه نشینی و مراکز سکونت گاه‌های غیررسمی تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha