یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 210334

نتایج اولیه یک واکسن آزمایشی در درمان بیماران مبتلا به سرطان مغز مرگبار گلیوبلاستوما موفقیت آمیز گزارش شده است.

واکسن سرطان مغز یک قدم به موفقیت نزدیک شد

سلامت نیوز:  نتایج اولیه یک واکسن آزمایشی در درمان بیماران مبتلا به سرطان مغز مرگبار گلیوبلاستوما موفقیت آمیز گزارش شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، گرچه این مطالعه که توسط محققان موسسه تحقیقاتی سرطان دوک در آمریکا صورت گرفته بسیار کوچک و مقدماتی است؛ ولی آزمایش آن بر روی 11 بیمار مبتلا به سرطان مغز مرگبار گلیوبلاستوما سبب شده است چهار بیمار بعد از گذشت 5 سال از تشخیص زنده بمانند، در حالیکه در حالت عادی بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به این سرطان ظرف مدت 15 ماه جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،علاوه بر درمان با واکسن، شیمی درمانی نیز در این بیماران صورت گرفته است. در این آزمایش 11 بیمار با استفاده از داروی تموزولومید شیمی‌درمانی شدند و شش واکسن نیز به این بیماران تزریق شد. این واکسن‌ها پروتئین CMV را مورد هدف قرار می‌دهند که مقدار زیادی از آن در تومورهای گلیوبلاستوما وجود دارند.


محققان معتقدند گرچه نتایج این آزمایش بسیار کوچک است؛ ولی نشان می دهد علاوه بر شیمی درمانی، ایمونوتراپی در درمان تومور مغزی موثر است و نشان ‌می‌دهد ترکیب یک رژیم خاص و شدید شیمی درمانی با ایمونوتراپی می‌تواند راهکار درمان تومور مغز باشد.نتایج این تحقیقات در نشریه آنلاین Clinical Cancer Research منتشر شده است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha