یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 210346

به گفته یک متختصص، سکسکه می‌تواند یکی از نشانه‌های سکته قلبی باشد. سکسکه کوتاه مدت معمولاً ناشناخته است اما در صورتی که سکسکه طولانی مدت باشد یا به شکل مکرر رخ دهد، می‌تواند خطرناک بوده و منجر به سکته قلبی شود.

چگونه سکسکه باعث مرگ «عارف لرستانی» شد؟

سلامت نیوز:دکتر ایرج خسرونیا ، رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران  بیان کرد: سکته  قلبی جز بیماری‌هایی است که در برخی بصورت ناگهانی و بدون هیچ نشانه‌ای بروز می‌کند. تنگی عروق قلب علت اصلی سکته قلبی شناخته شده است، به عبارتی خون به عضله قلب نرسیده و قلب دچار کم خونی شده و سکته قلبی رخ می‌دهد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم،وی در ادامه افزود: چربی بالا، قند خون بالا ، فشار خون بالا و... فاکتورهای اصلی و خطر این عارضه شناخته شده‌اند . همچنین افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند و دارای افزایش وزن و قندخون بالا هستند بیشتر از سایرین به سکته قلبی مبتلا می‌شوند.

خسرونیا هشدار داد: سکته قلبی می‌تواند با یک درد در ناحیه قفسه سینه و یا ناحیه‌ای در شکم آشکار شود علاوه بر آن تنگی نفس به همراه سکسکه شدید می‌تواند یکی دیگر از عاملان بروز سکته قلبی باشد. همان طور که می‌دانیم «مرحوم لرستانی» به علت سکسکه شدید به بیمارستان مراجعه می‌کند که خود یکی از نشانه‌های پنهان سکته قلبی است اما علت دقیق‌تر مرگ وی فقط با کالبدشکافی مشخص می‌شود.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران در رابطه با سکسکه‌های ناگهانی گفت: سکسکه طولانی مدت که به طور ناگهانی آغاز می‌شود یکی از نشانه‌های حمله قلبی است، حتی اگر با علائم دیگری مانند عرق کردن، ضعف، درد قفسه سینه و ... همراه نباشد. سکسکه ناشی از تحریک اعضا و اندام‌هایی است که در قسمت قفسه سینه قرار گرفته‌اند و مهم‌ترین آنها پرده دیافراگم، معده، مری و قلب است.

به گفته خسرونیا، سکسکه‌های بلند مدت باعث ازکارافتادگی، ایجاد افسردگی، پنومونی کاهش وزن و اختلال خواب در بیمار می شود.

این متخصص در رابطه با علائم هشدار دهنده  گفت: درد در قفسه سینه، گوش، گردن و شانه  جزء شایع‌ترین علامت سکته قلبی است علاوه بر آن خستگی مفرط، کمبود نفس و سرگیجه، خواب‌آلودگی، بی‌خوابی و اضطراب، ضربان تند و نامنظم قلب از دیگر علائم هشدار دهنده محسوب می‌شوند.

وی در پایان اشاره کرد: بدون شک افراد همیشه مشکلاتی مانند آروغ زدن، معده درد و یا سکسکه را به مشکلات گوارشی نسبت می‌دهند. درست است که در بیشتر موارد این مسائل نشان دهنده مشکلات گوارشی است، اما همین مشکلات به ظاهر ساده نیز می تواند نشان دهنده احتمال بروز سکته قلبی در افراد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha