رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس سراسر کشور اجرایی شده و برای آن اعتباری حدود 30 تا 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اختصاص اعتبار 35 میلیارد تومانی برای اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس سراسر کشور اجرایی شده و برای آن اعتباری حدود 30 تا 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، حمید صمد زاده گفت: دومین مرحله طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان را در سطح مدارس کشور آغاز کرده ایم و اقداماتی که در پوسیدگی از دندان تاثیر دارند به دانش آموزش داده می شود.

وی افزود: برخی اقدامات از جمله استفاده از نخ دندان و همچنین مسواک زدن در کاهش پوسیدگی از دندان موثر هستند.

رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت با اشاره به مدت زمان در نظر گرفته شده برای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان اظهارکرد: مدت زمان در نظر گرفته شده برای این طرح 6 ساله است و مرحله دوم آن از 15 فروردین ماه آغاز شده است.

صمدزاده با تاکید بر اینکه تمام دانش آموزان مشمول دریافت خدمت در طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان می شوند تصریح کرد: تمام دانش آموزان مشمول شرکت در طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان شده و تنها در شرایطی که والدین آنها رضایت نداشته باشند، خدمات به آنها ارائه نمی شود.

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح، برگه های رضایت نامه در اختیار خانواده ها قرار گرفته و آنها باید رضایت خود مبنی بر حضور فرزندانشان در طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان را اعلام کنند. تاکنون تنها 3 تا 4 درصد والدین دانش آموزان عدم رضایت خود را اعلام کرده اند.

رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت از شناسایی نیروها از سوی وزارت بهداشت برای حضور در سطح مدارس خبرداد و گفت: نیروهای مورد نیاز برای مشارکت در طرح شناسایی شده و این افراد به مدارس معرفی شده اند.

صمدزاده با ارائه آماری در اعتبارات در نظر گرفته شده به منظور اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده در این حوزه 30 تا 35 میلیارد تومان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha