یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 210361

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بایدها و نبایدهای حساسیت‌های فصلی را تشریح کرد.

بایدها و نبایدهای حساسیت‌های فصلی

سلامت نیوز:فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بایدها و نبایدهای حساسیت‌های فصلی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، صبا عرشی  در خصوص آلرژی های فصلی اظهارداشت: افرادی که دچار آلرژی‌های فصلی هستند، زمینه ارثی آلرژی را دارند و در یک فصل خاص که می تواند بهار، تابستان یا پاییز باشد، وقتی در معرض عوامل آلرژی زای محیطی که این ها اغلب گرده ی گیاهان هستند، قرار می گیرند واکنشی در بدنشان اتفاق می افتد که منجر به ایجاد علائمی در بدن می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: علائمی مانند آب ریزش بینی، عطسه های  پشت سرهم، خارش شدید بینی و یا ممکن است که در یک عکس العمل به صورت سرفه، خس خس و حتی حمله های تنگی نفس خود را نشون بدهد.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در شبکه رادیویی سلامت ادامه داد: بنابراین افرادی که دچار این مشکل هستند اوباید در این فصل ها از خودشان مراقبت کنند و سعی کنند که در معرض این عوامل قرار نگیرند؛ یعنی اینکه باید ماسک داشته باشند و سعی کنند ساعاتی که باد شدیدی می وزد از خانه خارج نشوند و اگر مجبور هستند به بیرون بروند حتما از ماسک استفاده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: از همه مهم تر این است که باید به متخصص آلرژی، کسی که فوق تخصص آلرژی دارد مراجعه کنند و متوجه شوند به چه ماده ی آلرژی زایی حساسیت دارند که اگر می توانند آن را حذف کنند و اگر نمی توانند، خود فوق تخصص آلرژی تصمیم می گیرد که آیا باید فرد واکسن آلرژی بزند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در پایات اظهارداشت: مهم ترین مساله این است که در این فصل از خودشان مراقبت کنند و اگر لازم بود دارو مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha