سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 21037

بسیاری از بیماری‌های مغز و اعصاب منشأ ژنتیكی دارند.تحقیقات نشان می‌دهد كه بیماری‌های مانند آلزایمر و پاركینسون نیز با ژنتیك مرتبط هستند.

ژنتیك در بروز سكته مغزی نقش دارد
 یك متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: بیماری‌های مانند آلزایمر، پاركینسون و سكته مغزی با ژنتیك مرتبط هستند.

محمد روحانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: بسیاری از بیماری‌های مغز و اعصاب منشأ ژنتیكی دارند.تحقیقات نشان می‌دهد كه بیماری‌های مانند آلزایمر و پاركینسون نیز با ژنتیك مرتبط هستند.

وی گفت: بحث ژنتیك در بخش بالینی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و بیماری‌هایی مانند سكته مغزی نیز با ژنتیك ارتباط دارند.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب افزود: ژنتیك در ناشنوایی، نابینایی و بیماری‌های روانپزشكی نقش دارد و امروز ژن‌های جدیدی كشف شده است كه قابلیت بررسی بالایی دارند.

روحانی اضافه كرد: كشور ما به دلیل ازدواج‌های فامیلی، پتانسیل‌ زیادی در زمینه ابتلا به بیماری های ژنتیكی دارد كه می‌توان برای شناسایی ژن‌های جدید از آن بهره برد.

وی گفت: در حوزه تحقیقات، در صورتی كه به ساختار و ازدواج‌های فامیلی در كشور توجه شود، می‌توان ژن‌های جدیدی را برای تحقیقات كشف كرد.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب اضافه كرد: بیماری‌هایی مانند عقب ماندگی ذهنی، انواع صرع، بیماری‌های عصبی عضلانی و بیماری‌های نورومتابولیك از جمله بیماری‌های مغز و اعصاب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha