یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 210386

شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی بیشتر باعث افزایش میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه بیشتر داشته باشید،بیشتر می خواهید.

13 فایده رابطه جنسی بیشتر برای سلامت بدن!

سلامت نیوز: شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی بیشتر باعث افزایش میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه بیشتر داشته باشید،بیشتر می خواهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، علاوه بر دلایل واضحی که در مورد داشتن رابطه جنسی می دانید – عشق، لذت جنسی، فرزند آوری – علم نشان داده که داشتن رابطه جنسی فواید زیادی برای سلامت و ایجاد صمیمیت بین زوجین دارد. دفعه بعدی که همسرتان پرسید " خوشتان آمد؟ " می توانید بگویید بله -- از خیلی جهات!

 
1. با رابطه جنسی کالری می سوزانید


بله، می توانید به رابطه جنسی به عنوان یک ورزش نگاه کنید – و مطمئنا تاثیرش از باشگاه رفتن بیشتر خواهد بود! به گفته دکتر جاستین لهمیلر Justin Lehmiller سخنران بخش روان شناسی دانشگاه پوردو و نویسنده روان شناسی تمایلات جنسی، بسته به این که چقدر فعالیت فیزیکی داشته باشید، رابطه جنسی می تواند عضلاتتان را تقویت کند، ضربان قلب را بالا ببرد و تمام بدنتان را به کار گیرد. و با توجه به مطالعه سال 2013 که به هر شرکت کننده در این تحقیق هنگام رابطه جنسی، ضربان سنج داده شد، مردان حدود 101 کالری در هر جلسه و زنان 69 کالری می سوزانند. " بر اساس صحبت های گفته شده، این کالری سوزی مقدار زیادی نیست با این حال در مطالعات رابطه جنسی ( از پیش نوازش تا ارگاسم ) به طور متوسط 25 دقیقه طول می کشد.  اگر شما این زمان را طولانی تر کنید می توانید حتی بیشتر از مزایای کالری سوزی آن بهره مند شوید. "

 
2. رابطه جنسی کمک می کند بخوابید

به گفته دکتر کریستین مارک Kristin Mark رئیس آزمایشگاه ارتقاء سلامت جنسی دانشگاه کنتاکی، پس از ارگاسم، بدن هورمون آرامش که پرولاکتین prolactin نام دارد ترشح می کند. اگر شما قبل از رابطه جنسی احساس خستگی به خصوصی نداشتید داشتن رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم قطعا می تواند به سریع تر خوابیدن شما نسبت به مواقع دیگر کمک کننده باشد.

 
3. رابطه جنسی سطح استرس و فشار خونتان را پایین می آورد


در یک مطالعه در سال 2005 در اسکاتلند از داوطلبان خواسته شد فعالیت های جنسی و فعالیت های اضطراب آورشان از قبیل سخنرانی عمومی یا حل مسائل ریاضی با صدای بلند را به مدت 2 هفته ضبط کنند. کسانی که در دوره مطالعه رابطه جنسی داشتند تجربه بالا رفتن فشار خون کمتری را نشان داده و سرعت متعادل شدن فشار خونشان سریع تر بود. ( فقط مقاربت واژنی این تاثیر را گذاشته بود و سایر اشکال فعالیت جنسی یا استمناء این تاثیر را نداشته است. )

این مطالعه دو مزیت رابطه جنسی منظم را نشان می دهد: به گفته مارک کنترل بهتر فشار خون و مدیریت بهتر استرس. " رابطه جنسی نه تنها باعث می شود سطح استرس زوجین کاهش پیدا کند، بلکه مشخص شده تاثیر بسزایی در مدیریت استرس آن ها دارد. "

 
4. رابطه جنسی قلبتان را تقویت می کند


رابطه جنسی منظم ممکن است به طرق دیگر باعث تقویت سیستم قلبی عروقی می شود. یک مطالعه انگلیسی مشخص کرد مردانی که در طی یک دوره 20 ساله حداقل هفته ای 2 بار رابطه جنسی داشته اند نسبت به افرادی که کمتر از ماهی یک بار رابطه داشته اند، کمتر به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفته اند. بعد از 10 سال، در واقع ریسک مرگ ناگهانی آنها کمتر از 50 درصد نسبت به گروهی بوده که رابطه کمتری داشته اند، اگر چه این فاصله در دهه بعدی کاهش نشان می دهد.

این نوع از یافته ها فقط ارتباط را نشان می دهد نه علت را، به گفته مارک " افرادی که دارای زندگی جنسی سالم هستند احتمالا شیوه زندگی سالمی هم داشته اند. " با این حال او فکر می کند ارتباط های زیادی باید وجود داشته باشد: " رابطه جنسی هورمون های استروژن و تستوسترون را تنظیم می کند که روی همه سیستم بدن از جمله قلب تاثیر گذارند."

 
5. رابطه جنسی از شما در مقابل سرطان محافظت می کند


برخی مطالعات نشان داده است مردانی که انزال بیشتری داشته باشند ممکن است کمتر مبتلا به سرطان پروستات شوند – با این که تفاوت خیلی کوچکی در این زمینه وجود دارد و ارتباط قطعی ای بدست نیامد.

مزایای ممکن برای پیشگیری از سرطان پستان واضح تر است، با این  حال : در یک مطالعه فرانسوی مشخص شده زنانی که در ماه حداقل یک بار رابطه جنسی داشته اند کمتر از دیگران به سرطان پستان مبتلا شده اند. و از آن جایی که این بیماری بین مردان نادر است، بر اساس یک مطالعه یونانی مردانی که در ماه کمتر از 6 بار ارگاسم داشتند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار گرفته اند.

 
6. رابطه جنسی سیستم ایمنی را تقویت می کند


بر اساس مطالعه دانشگاه ویلکز داشتن هفته ای یک بار رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر ابتلا به سرماخوردگی محافظت می کند.محققان پرسشنامه ای به دانشجویان درباره زندگی جنسی شان دادند و سپس بزاقشان را برای مشخص نمودن سطح ایمونو گلوبین آ   immunoglobulin A (IgA) ) ، یک آنتی بادی که در مبارزه با ویروس ها کمک می کند، تست کردند. آنها متوجه شدند دانشجویانی که هفته ای یک یا دو بار رابطه جنسی داشته اند میزان ایموگلوبین شان 30 درصد از افرادی که رابطه جنسی کمتری داشته اند، بوده است. (همچنین سطح ایموگلوبین آنها بیشتر از کسانی بوده که در هفته سه بار یا بیشتر رابطه داشته اند. این تحقیق پیشنهاد می دهد که زیاده روی در هر کاری مناسب نیست)

 
7. رابطه جنسی درد را تسکین می دهد


زنان اغلب به خاطر سردرد یا بهانه های دیگر از رابطه جنسی شانه خالی می کنند – اما براساس مطالعه ای که دانشمندان آلمانی در سال 2013 انجام داده اند، انجام رابطه جنسی با وجود سردرد در حقیقت می تواند حالشان را بهتر کند. وقتی داوطلبان این مطالعه داشتن رابطه جنسی در زمان سردرد را انتخاب کردند، حدود 60 درصد از افرادی که میگرن داشتند و 30 درصد از افرادی که سردرد خوشه ای داشتند اعلام کردند بخشی یا تمام سردرد آن ها تسکین پیدا کرده.

اندورفین آزاد شده در حین ارگاسم همانطور که جریان خون ناحیه تناسلی را افزایش می دهد نقش مهمی در قدرت ضد درد جنسی ایفا می کند. به گفته مارک " درد گاهی با هجوم جریان خون در یک منطقه همراه است ، مثل سر، و رابطه جنسی می تواند بخشی از این فشار را برداشته و مسیر جریان را تغییر دهد. "

 
8. رابطه جنسی می تواند عمرتان را طولانی کند


مطالعات زیادی رابطه بین زندگی جنسی شلوغ تر و عمر طولانی تر را نشان داده اند که مهم ترین آن ها مطالعه دانشگاه دوک است که بین سال های 1955 تا 1980 انجام شد. محققین دریافتند مردانی که به طور مکرر مقاربت داشته اند عمرشان طولانی تر بوده ؛ در حالی که برای زنان، لذت بردن از مقاربت مهمترین عامل افزایش طول عمر در این مطالعه بوده است.

به گفته لهمیلر " ما واقعا نمی توانیم علت و اثر مطالعات را مشخص کنیم، پس نمی دانیم که آیا رابطه جنسی واقعا به افزایش طول عمر افراد کمک می کند، یا این که افراد سالم تر رابطه جنسی بیشتری داشته اند؟

 
9. فعالیت جنسی رابطه شما را تقویت می کند


به گفته لهمیلر اکسی توسین Oxytocin که به عنوان " هورمون عشق " شناخته می شود که هنگام رابطه فیزیکی صمیمی و برخورد پوست به پوست ترشح می شود – و به افزایش احساس عاشقانه بین شما و شریکتان کمک می کند.

می خواهید این رابطه را هر چه بیشتر تقویت کنید؟ مطمئن شوید که بعد از رابطه جنسی شریکتان را نوازش کنید: یک مطالعه در دانشگاه تورنتو نشان داد زوج هایی که از آن ها خواسته شده بود زمان بیشتری بعد از رابطه جنسی با هم بگذرانند – بوسیدن، صحبت کردن و ابراز محبت – سطح بالاتری از رضایت در زندگی جنسیشان و سایر روابط زندگی گزارش دادند.

 
10. رابطه جنسی کلید رسیدن به شادی پایدار است


حفظ صمیمیت فیزیکی با افزایش سن افراد به خصوص بیماری های مزمنی که در راه است کار مشکلی است. ولی زوجین می توانند از فواید به خصوص فعال نگه داشتن رابطه جنسی شان بهره مند شوند، بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 در دانشگاه جان هاپکینز روی بزرگسالان 58 تا 85 سال انجام شد : محققان دریافتند زوجهایی که به طور منظم فعالیت جنسی داشته اند – حتی به اندازه یک بار در ماه – رضایت زناشویی بیشتر و رابطه شادتری نسبت به آنهایی که در طول یک سال یا بیشتر رابطه ای نداشته اند، ابراز نمودند.

فعالیت جنسی فقط به معنی مقاربت یا رسیدن به ارگاسم نیست. نویسندگان این مطالعه می گویند هر کاری که زوجین برای شیبه سازی تحریک جنسی انجام دهند می تواند به نفع پایداری رضایت در زندگیشان باشد.

 
11. رابطه جنسی شما را باهوش تر و دقیق تر می کند


یک تحقیق در سال 2010 دانشگاه پرینستون نشان داد موش های صحرایی که رابطه جنسی مکرر داشته اند رشد نورون های بیشتری در هیپوکامپوس hippocampus نشان داده اند، یک ناحیه کلیدی در مغز برای یادگیری و حافظه. به گفته لهمیر" ما می دانیم که حین رابطه جنسی مواد شیمیایی ای آزاد می شود که مرکز پاداش مغز را فعال می کند، پس منطقی است که باعث رشد و توصیه بافت عصبی افراد شود. رابطه جنسی به روش خودش می تواند به طور بالقوه شما را باهوش تر کند."

 
12. رابطه جنسی باعث می شود جوان تر به نظر برسید


تحقیقات ارائه شده در نشست سالانه انجمن روان شناسی بریتانیا 2013 نشان داد افراد مورد مطالعه که رابطه جنسی مکرر ( حداقل 3 بار در هفته برای افرادی که در دهه 40 و 50 زندگی خود بوده اند ) بین 4 تا 7 سال جوان تر از افرادی که رابطه کمتری داشته اند، به نظر می رسیدند.چرا؟ دکتر دیوید ویک David Weeks به اندورفین endorphins ترشح شده و احساس خوبی که حین رابطه صمیمی ایجاد می شود مشکوک است. به علاوه اثرات مفید رابطه جنسی روی خواب و سطح استرس. همچنین رابطه جنسی جریان خون را تقویت کرده و هورمون ها را تنظیم می کند که هر دوی این موارد می تواند تاثیرات مثبت روی ظاهر پوست داشته باشد.

 
13. داشتن رابطه جنسی باعث می شود بیشتر خواهان آن شوید



شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی باعث افزایش میل جنسی می شود، به گفته مارک – به عبارت دیگر هر چه بیشتر داشته باشید،بیشتر می خواهید." حتی اگر در ابتدا میل زیادی نداشته باشید، شروع کردنش می تواند به شما کمک کند که حسش را داشته باشید، و باعث ایجاد تمایل دراز مدت در شما شود." و با وجود داشتن این همه فوایدی که رابطه جنسی برای سلامتی دارد چرا بیشترش را نخواهید؟



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha