نمی‌توان این عامل را یک علت مستقیم دانست چرا که راحتی زایمان سزارین از یک سو و طولانی بودن مراقبت‌های زایمان طبیعی از سوی دیگر، مهمترین علت رغبت زنان به انجام سزارین است.

ترویج زایمان‌های بدون درد راهی برای کنترل آمار سزارین در کشور است
سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت با بیان این که فرهنگ ‌سازی اولین و موثرترین اقدام در ترغیب زنان به انجام زایمان فیزیولوژیک است، گفت: ترویج زایمان‌های بدون درد راهی برای کنترل آمار سزارین در کشور است.

دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آمار 45 درصدی زایمان سزارین در كشور اظهار داشت: برای ایجاد تعادل میان درخواستها در انجام زایمان سزارین و طبیعی باید تعرفه این دو زایمان با هم برابر شود که تحقق این امر نیازمند بازنگری در تعرفه‌هاست.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: زنان جوان باید با مزایای زایمان طبیعی بیشتر آشنا شوند تا در انتخاب نوع زایمان اقبال بیشتری به زایمان طبیعی نشان دهند.

دکتر امامی رضوی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر نقش پزشکان در افزایش زایمان سزارین در کشور گفت: نمی‌توان این عامل را یک علت مستقیم دانست چرا که راحتی زایمان سزارین از یک سو و طولانی بودن مراقبت‌های زایمان طبیعی از سوی دیگر، مهمترین علت رغبت زنان به انجام سزارین است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با بیان این که ترویج روش‌های زایمان بدون درد در مراکز درمانی سراسر کشور می‌تواند راهی برای کنترل آمار زایمان سزارین باشد، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی اولین و موثرترین اقدام در ترویج زایمان فیزیولوژیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha