رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران گفت:‌ از آنجا که لیزرهای استفاده شده در شاخه پزشکی معمولاً بالای 600 نانومتر هستند باعث ایجاد جهش ژنتیکی نخواهند شد.

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران گفت:‌ از آنجا که لیزرهای استفاده شده در شاخه پزشکی معمولاً بالای 600 نانومتر هستند باعث ایجاد جهش ژنتیکی نخواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس‌، رضا فکرآزاد رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران در نشست خبری نهمین کنگره جهانی لیزر گفت: واردات دستگاه‌های لیزر باعث بالا بودن هزینه خرید این دستگاه‌ها شده است. این موضوع در حالی است که اگر این دستگاه‌ها در کشور خودمان تولید شوند، می‌توان انها را به یک سوم قیمت دستگاه‌های وارداتی تهیه کرد. لذا لازم است مسئولان حمایت‌های لازم را در خصوص تولید تجهیزات لیزر در کشور انجام دهند.

وی ادامه داد: لیزرهای کم‌توان به نسبت ارزان‌تر هستند و می‌توان از آنها برای درمان‌های فیزیوتراپی استفاده کرد.

فکرآزاد در خصوص ضررهای استفاده از لیزر گفت: استفاده از یک چاقو به خودی خود ضرر ندارد مگر آنکه روش استفاده از‌ آن نادرست باشد و همچنین نداشتن دانش و مهارت فرمان‌گر برای استفاده از لیزر باعث بروز برخی آسیب‌ها خواهد شد اما باید بدانیم استفاده از لیزر باعث ایجاد شدن جهش ژنتیکی نمی‌شود.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران افزود: در حقیقت اگر طول موج امواج زیر 300 نانومتر باشند فتون‌ها انرژی بالایی خواهند داشت و مانند اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد سرطان خواهند شد در حالی که لیزرهای استفاده شده در پزشکی معمولاً بالای 600 نانومتر هستند و آنقدر انرژی ندارند که جهش ژنتیکی ایجاد کنند.

فکرآزاد گفت: انجمن لیزر حدود 20 سال پیش در اتریش تشکیل شده است و هر دو سال یکبار یکی از کشورهای جهان میزبان این کنگره علمی هستند و خوشبختانه امسال ایران میزبان این همایش جهانی خواهد بود.

وی گفت: این کنگره به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد و میهمانانی از کشورهای خارجی از قبیل رومانی، چین، ایتالیا و ... حضور خواهند داشت.

وی در خصوص برنامه‌های این کنگره گفت: در این کنگره در خصوص آخرین تکنولوژی‌های لیزر بحث و تبادل نظر خواهد شد و همچنین 12 انجمن دندانپزشکی و دو انجمن فیزیک پزشکی در زمینه برگزاری این همایش از ما پشتیبانی کرده‌اند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha