در این فصل بیماری‌های خاصی شیوع بیشتری پیدا می‌کند که در راس آن، بیماری‌های ویروسی به صورت عفونت‌های راه تنفسی فوقانی یعنی رینیت، سینوزیت و سرماخوردگی است.

از قرار گرفتن در مکان‌های شلوغ غیرضروری خودداری كنید
با شروع فصل سرما، رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان ولیعصر(عج) توصیه كرد: افراد سعی کنند تا در مکان‌های شلوغ غیرضروری توقف زیادی نداشته باشند و تا می‌توانند از عامل بیماری زا دور شوند.

دکتر محمد صادقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا  به مناسبت آغاز فصل سرما گفت: در این فصل بیماری‌های خاصی شیوع بیشتری پیدا می‌کند که در راس آن، بیماری‌های ویروسی به صورت عفونت‌های راه تنفسی فوقانی یعنی رینیت، سینوزیت و سرماخوردگی است.

رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: از آنجا که در این فصل به علت تجمع افراد در محیط های بسته، انتقال بیماری سریع‌تر و بیشتر می‌شود، بنابراین افراد سعی کنند تا با فرد سرماخورده کمتر تماس نزدیک داشته باشند، در مکان‌های شلوغ غیر ضروری توقف زیاد نداشته باشند و تا می‌توانند از عامل بیماری زا دور شوند.

وی درعین حال با بیان اینکه قدرت نفوذ ویروس‌ها بسیار زیاد است، ادامه داد: شاید چنین توصیه‌ای زیاد عملی نباشد چرا که به هر حال با رفتن فرزندان به مدرسه، کودکستان و کلاس‌ها تماس با ویروس‌ها اجتناب ناپذیر می‌شود.

دکتر صادقی در ادامه با بیان اینکه عفونت‌های ویروسی اغلب خود به خود بهبود یافته و نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارند، گفت: متاسفانه میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها بالاست و اغلب افراد آن را در بیماری‌های ویروسی مصرف می‌کنند که در این نوع بیماری‌ها ضرورتی به مصرف آنتی بیوتیک نیست و چه بسا در روند بیماری نیز اختلالاتی ایجاد کرده و به میکروب‌ها، فرصت ایجاد بیماری میکروبی می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha