عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ۷ هزار تخت بیمارستانی به ۱۴ هزار پرستار نیاز دارد، گفت: وزارت بهداشت با ایجاد دانشکده های پرستاری تربیت ۱۴ هزار پرستار را در دستور کار قرار دهد.

کارانه پرستاران باید در قالب تعرفه خدمات پرستاری پرداخت شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ۷ هزار تخت بیمارستانی به ۱۴ هزار پرستار نیاز دارد، گفت: وزارت بهداشت با ایجاد دانشکده های پرستاری تربیت ۱۴ هزار پرستار را در دستور کار قرار دهد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، حیدرعلی عابدی در خصوص اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر ضرورت جذب نیرو در حوزه پرستاری، اظهارداشت: طبق آمار موجود تعداد پرستاران فعال در حوزه سلامت کمتر از استاندارد جهانی است به طوری‌که نیازمند جذب پرستاران به ۲ برابر تعداد فعلی هستیم؛ البته طبق اظهارات مسئولان وزارت بهداشت تاکنون ۷ هزار تخت بیمارستانی به حوزه بهداشت کشور افزوده شده که این میزان تخت به پرستار بیشتری نیاز دارد.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه ۷ هزار تخت به ۱۴ هزار پرستار نیاز دارد، افزود: سازمان مدیریت و استخدامی کشور اگر به موضوع درمان و سلامتی مردم توجه دارد باید به جذب نیرو و تامین کادر درمانی پرستاران در سیستم درمانی کمک کند، البته وزارت بهداشت و درمان می تواند تعدادی از پرستاران مورد نیاز را از طریق درآمد اختصاصی بیمارستان ها به صورت شرکتی تامین کند اما برای جذب بیشتر راه چاره ای جز استخدام پرستار وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه نکته مهم دیگر تربیت و فراگیری آموزش لازم از سوی پرستاران است، تصریح کرد: اگر دستور جذب ۱۴ هزار پرستار هم داده شود باید توجه کرد که آیا این میزان پرستار در کشور تربیت شده است؛ این درحالی است که این تعداد پرستار در کشور تربیت نشده و وزارت بهداشت به تنهایی از عهده تربیت پرستاران مورد نیاز بر نمی آید.
 
عابدی تاکید کرد: در حال حاضر با اجرایی شدن مراقبت در منزل مصوب در برنامه ششم نزدیک به ۱۵۰ هزار پرستار باید فعالیت خود را برای اجرای مراقبت در منزل آغاز کنند، ضمن اینکه وجود ۷ هزار تخت بیمارستانی نیز به جذب تعدادی پرستار برای دستیابی به حد نرمال نیاز دارد اما متاسفانه این تعداد پرستار درکشور تربیت نشده است؛ بنابراین به مسئولان وزارت بهداشت توصیه می شود در گام اول تربیت پرستار را با ایجاد دانشکده های پرستاری غیرانتفاعی در دستور کار قرار دهند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه قانون تعرفه‌گذاری  خدمات پرستاری در منزل سال گذشته در شورای عالی بیمه مصوب شد، گفت: در خصوص قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، در برنامه ششم دولت موظف شد در سال ۹۶ تمامی کارانه های پرداختی را در قالب تعرفه خدمات پرستاری انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha