یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 210419

پیش بینی های هواشناسی و اطلاعیه های مدیریت بحران استانداری خوزستان نشان می دهد احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و سر ریز شدن آب در منطقه دز در استان وجود دارد.

احتمال سر ریز شدن سد دز خوزستان

سلامت نیوز:پیش بینی های هواشناسی و اطلاعیه های مدیریت بحران استانداری خوزستان نشان می دهد احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و سر ریز شدن آب در منطقه دز در استان وجود دارد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام روز گذشته سازمان هواشناسی کل کشور، تصاویر رادار هواشناسی و گزارشهای ایستگاههای هواشناسی بیانگر بارش باران  در برخی استانهای غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است. انتظار می رود، بارشهای رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان،  غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای  قزوین، البرز و تهران شود. 

بنابراین توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانالها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری گردد.  همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراهها و کانالها برای جلوگیری از خسارت  باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.

همچنین در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور و هشدار اداره‌کل هواشناسی خوزستان، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و تندبادهای موقت در سطح استان به ویژه مناطق شمال و شمال شرق از اواسط وقت روز شنبه تا اواخر وقت یک‌شنبه و وزش بادهای قابل ملاحظه و گاهی شدید و مواج بودن خلیج فارس در مدت مذکور پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به نامه معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در خصوص بررسی شرایط منابع آبی رودخانه‌های منتهی به خوزستان و پیش‌بینی‌های بارش ۴۸ ساعت آینده و از سوی دیگر کاهش آبگذری رودخانه‌ها به ویژه در پایین‌دست سدهای دز و کرخه و شرایط ویژه مناطق مذکور و هشدار و اعلام احتمال افزایش خروجی آب با سرریز محدود در منطقه دز در صورت وقوع پیش‌بینی‌ها و بارش مؤثر، دستور فرمایید با تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات و اقدامات لازم اقدام شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha