این برنامه توسط اداره غدد و متابولیك وزارت بهداشت و با مشاركت اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران، شهید بهشتی و انجمن دیابت گابریك برگزار خواهد شد.

سلامت نیوز: به مناسبت هفته پیشگیری از دیابت، كارگاه آموزشی ویژه پزشكان عمومی و متخصصان داخلی و مراسم بزرگداشت روز جهانی دیابت برگزار می‌شود.

به گزارشایسنا، دكتر شهین یاراحمدی، كارشناس اداره غذا و متابولیك وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روز جهانی دیابت در اكثر كشورهای جهان گرامی داشته می‌شود و هدف از برگزاری این مراسم، آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم و گروه‌های خاص همچون بیماران، خانواده بیماران، پرسنل بهداشتی و درمانی با بیماری دیابت و روش‌های پیشگیری از ابتلا به دیابت، عوارض آن و نحوه كنترل و مراقبت این بیماری است.

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های قبل مراسم مختلفی در بزرگداشت روز جهانی دیابت در سراسر كشورمان برگزار خواهد شد به همین مناسبت روز 20 آبان ماه مراسمی با حمایت انجمن دیابت ایران و اداره غدد و متابولیك وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

دكتر یاراحمدی تصریح كرد: این مراسم در تالار امام علی (ع) دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و عموم مردم می‌توانند در این مراسم شركت كنند.

وی برگزاری كارگاه آموزشی ویژه پزشكان عمومی و متخصصین داخلی را از دیگر برنامه‌های هفته پیشگیری از دیابت عنوان كرد و افزود: در روزهای 29 و 30 آبان ماه، در مركز همایش‌های رازی، كارگاه آموزشی در رابطه با آموزش پزشكان، پرستاران و كارشناسان تغذیه در زمینه شناسایی دیابت و مراقبت و پیشگیری از عوارض آن برگزار می‌شود.

به گفته وی این برنامه توسط اداره غدد و متابولیك وزارت بهداشت و با مشاركت اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران، شهید بهشتی و انجمن دیابت گابریك برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام وبدا كارشناس اداره غدد و متابولیك وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان كرد: 20 آبان ماه برنامه نمادینی را خواهیم داشت به این شكل كه چراغ‌های برج میلاد و میدان آزادی به نشانه حمایت از بیماران دیابتی به رنگ آبی درخواهد آمد و كودكان در پارك ملت با تن كردن لباس‌های آبی رنگ و تشكیل حلقه وحدت، حمایت خود را از بیماران دیابتی اعلام می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha