معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به راه‌اندازی نخستین دپارتمان دارویی استان یزد برای نخستین بار در کشور، از افزایش نیافتن تعرفه خدمات فنی داروخانه‌ها در سال جدید خبر داد.

تعرفه خدمات فنی داروخانه‌های یزد امسال افزایش نمی‌یابد

سلامت نیوز:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به راه‌اندازی نخستین دپارتمان دارویی استان یزد برای نخستین بار در کشور، از افزایش نیافتن تعرفه خدمات فنی داروخانه‌ها در سال جدید خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «محمدحسین مصدق» در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن داروسازان استان یزد، با بیان این‌که دریافت تعرفه حق فنی داروساز از دو سال پیش تاکنون هیچ افزایشی نداشته است، اظهار کرد: علی‌رغم این که حق فنی داروسازان سالانه مانند دیگر تعرفه‌های پزشکی افزایش می‌یابد، اما این تعرفه در سال جدید به نرخ سال گذشته محاسبه می‌شود.

وی افزود: در سال 95 و برای نخستین بار در استان، دپارتمان دارویی با حضور داروساز بالینی در بیمارستان شهید صدوقی راه‌اندازی شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد هدف از این اقدام را مشاوره دارویی به تیم‌های تخصصی مستقر در بیمارستان‌ها به‌منظور جلوگیری از عوارض و اشتباهات دارویی دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با آموزش فارغ‌التحصیلان داروسازی، سایر بیمارستان‌های استان از خدمات تخصصی داروسازی بالینی بهره‌مند شوند.

مصدق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پوشش تخصصی داروخانه‌ها در اکثر مناطق روستایی استان نظیر محمد آباد، بخ، گاریزات‌ و خورمیز، تصریح کرد: استان یزد از معدود استان‌هایی است که از پوشش ارائه خدمات دارویی در اقصی نقاط استان و شهرستان‌ها با حضور داروساز برخوردار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 148 داروخانه بخش خصوصی، 12 داروخانه دانشگاهی و بیمارستانی و هشت داروخانه وابسته به بیمارستان‌های خیریه و دانشگاه آزاد در استان فعال هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha